بهترین عایق بندی بام مسطح

عایق بندی بام مسطح

بهترین عایق بندی بام مسطح

بام مسطح یا تخت یک انتخاب مقرون به صرفه و محبوب برای ساختمان‌های تجاری هستند. عدم وجود شیب، فضایی را که می‌توانید استفاده کنید به حداکثر می‌رساند و آنها را به گزینه‌ای مناسب برای فروشگاه‌ها، ادارات، مجتمع‌های آپارتمانی و غیره تبدیل می‌کند. با این حال، این عدم شیب، عایق بندی بام مسطح را دشوار می‌کند.

بدون فضای طبیعی مناسب، پیمانکاران و سایر متخصصان عایق باید در مورد مواد و روش‌هایی که استفاده می‌کنند انتخابی داشته باشند. مدیران املاک نیز باید مراقب باشند که بهترین روش‌های عایق بندی ساختمان‌های خود را انتخاب کنند.

اهمیت عایق بندی بام مسطح با کیفیت بالا

عایق بندی بام مسطح بخش عمده‌ای از هزینه‌های سقف شما را تشکیل می دهد. با این حال، شما نباید این را دلیلی برای صرفه جویی در کیفیت و تهیه مواد عایق ارزان قیمت بدانید. عایق بندی ضعیف باعث می‌شود کنترل دما در ساختمان شما سخت شود. همچنین با عبور هوا از داخل و خارج سقف شما باعث از دست دادن انرژی می‌شود.

حتی اگر برای عایق بندی سقف ارزان‌تر از قبل هزینه کمتری بپردازید، در دراز مدت با قبض‌های انرژی بالاتر، هزینه بیشتری را پرداخت خواهید کرد. مواد عایق با کیفیت بالا ضروری هستند، به خصوص زمانی که سقفی صاف دارید. عایق بندی بهتر به معنای ساختمانی با انرژی کارآمدتر، هزینه‌های انرژی کمتر و کارمندان، مشتریان و مستاجران راحت تر است.

روش‌های عایق بندی بام مسطح

هنگام کار با سقف‌های مسطح، پیمانکاران روش‌های عایق کمی در دسترس دارند. قبل از انتخاب روش، متخصصان عایق باید ارتفاع سقف و اندازه تیرها را در نظر بگیرند. آنها همچنین باید بفهمند که آیا سقف دارای تهویه است یا خیر. این اطلاعات به متخصصان کمک می‌کند تا از بین روش‌های عایق بندی زیر، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنند.

عایق بندی بام مسطح بین تیرهای سقفی

وقتی بین تیرهای سقفی عایق کاری می‌کنید، فضای محدودی خواهید داشت. همه مواد عایق نمی‌توانند این فضا را به اندازه کافی پر کنند. فوم اسپری سلول بسته در این سناریو به خوبی عمل می‌کند. مواد متراکم‌تر به اندازه فوم اسپری سلول باز منبسط نمی‌شود، به این معنی که در فضاهای تنگ‌تر بین تیرها قرار می‌گیرد.

هنگام استفاده از این روش عایق، باید رطوبت را نیز در نظر داشته باشید. اگر در عایق خود شکاف ایجاد کنید، رطوبت می‌تواند وارد شود و باقی بماند و باعث آسیب به عایق و خود ساختمان شود. هنگام استفاده از این روش در سقف‌های بدون تهویه، متخصصان عایق باید کل حفره را پر کنند تا از مسائل رطوبتی جلوگیری شود. برای سقف دارای تهویه، عایق باید زیر فضای تهویه قرار گیرد تا هوا بتواند به درستی در منطقه جریان داشته باشد و خطرات آسیب رطوبت را از بین ببرد.

انتخاب مواد: بهترین عایق برای عایق بندی بام مسطح

نوع عایق مورد استفاده شما نقش بسیار زیادی در اثربخشی ساختمان شما دارد. هنگام انتخاب یک ماده، به چیزی بیش از هزینه توجه کنید. مواد بادوام برای عایق کاری طولانی مدت مهم هستند. مهم ترین عامل R-value است. هر چه مقدار R-value بالاتر باشد، عایق موثرتر است. هنگام بررسی انتخاب مواد عایق خود، همه این موارد را در نظر داشته باشید.

عایق پلی ایزو

پلی ایزو- یا پلی ایزوسیانورات(PIR)- یک انتخاب عایق محبوب در میان صاحبان املاک تجاری است. این تخته‌های عایق از فوم سلول بسته تشکیل شده است که به صفحه‌هایی مانند شیشه یا فویل متصل شده است. پلی ایزو  دارای راندمان حرارتی درازمدت باورنکردنی و R-value بالایی است. این بدان معناست که پلی ایزو عایق عالی برای مدت طولانی ارائه می‌دهد و آن را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای ساختمان شما تبدیل می‌کند.

تخته‌های پلی ایزو در ضخامت‌های مختلفی مطابق با نیاز شما تولید می‌شوند. همچنین می‌توانید تخته‌های مخروطی را انتخاب کنید، که آب باران را به سمت زهکشی روی سقف زاویه می‌دهند. این یک راه عالی برای از بین بردن آب ساکن است. گفته می‌شود، پلی ایزو بهترین عایق را در آب و هوای سردتر ارائه نمی‌دهد.

عایق بندی بام مسطح

عایق پلی استایرن اکسترود شده (XPS)

عایق پلی استایرن اکسترود شده (XPS) نوعی عایق کف پلاستیکی بام است. تولید کنندگان آن را از طریق یک فرآیند اکستروژن ایجاد می‌کنند که عایق فوم سلول بسته سفت و سخت با پلیمر پلی استایرن تولید می‌کند. عایق XPS انتخاب مناسبی برای محصولاتی است که به مقاومت حرارتی یا مقاومت در برابر آب بالا نیاز دارند. ساختار سلول بسته عایق XPS آن را در برابر رطوبت و آسیب آب مقاوم می‌کند. این همچنین به این معنی است که عایق XPS پس از نشت و سایر مسائل مربوط به رطوبت، مقدار R-value خود را حفظ می‌کند. اگر سقف شما از آب آسیب ببیند، مجبور نخواهید بود برای بازسازی کامل هزینه ای بپردازید.

عایق پلی استایرن منبسط شده (EPS)

عایق بندی بام مسطح

عایق پلی استایرن منبسط شده EPS از همان رزین‌های پلی استایرن استفاده می‌کند که عایق XPS از آن استفاده می‌کند، اما متخصصان از فرآیند تولید متفاوتی برای تولید آنها استفاده می‌کنند. سپس افراد حرفه‌ای آنها را شکل می‌دهند و برش می‌دهند تا تخته‌های عایق بسازند. این فرآیند آسان برش و شکل دادن، عایق EPS را برای سقف‌هایی با اشکال و اندازه‌های نامنظم راحت می‌کند. در حالی که عایق EPS دارای مقدار R-value و نرخ جذب آب بالایی است، اما به اندازه سایر روش‌های عایق راندمان حرارتی بالایی را ارائه نمی‌دهد.

عایق فوم اسپری پلی یورتان

هنگامی که صحبت از عایق بندی بام مسطح با کیفیت بالا به میان می‌آید، فوم اسپری پلی اورتان رتبه‌ی اول را به خود اختصاص می‌دهد. این ماده دارای R-value باورنکردنی، دوام طولانی مدت و کاربرد آسان است. فوم اسپری سلول بسته برای پروژه های سقف سازی ایده آل است. این یک فرم متراکم تر از فوم پلی اورتان است، بنابراین عملکرد و پایداری عالی را ارائه می‌دهد.

با این حال، یکی از قابل توجه ترین ویژگی‌های فوم اسپری توانایی آن برای کار بر روی سقف ها با هر شکل و اندازه است. از آنجایی که این ماده به صورت مایع اسپری می‌شود و به یک فوم بادوام و عایق تبدیل می‌شود، پیمانکاران می‌توانند هر گوشه، جزئیات یا عیوب سقف شما را بدون ترس از باقی گذاشتن عیب یا شکاف پوشش دهند.

وقتی صحبت از عایق بندی بام مسطح می‌شود، کیفیت نتیجه می‌دهد. پول را برای روش‌های عایق کم کیفیت هدر ندهید که چند سال دیگر باید جایگزین کنید. در عوض، کار حرفه‌ای و موثر یک پیمانکار فوم اسپری را انتخاب کنید.


گردآوری و ترجمه: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر – اعظم مواساتی

منابع:

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *