خبرنامه پلی یورتان – شماره اول – مهر 97

خبرنامه 1 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره اول – مهر 97

کاهش قیمت MDI در هفته آخر آگوست

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی، قیمت Polymeric MDI  در بازه زمانی یکساله دارای نوسانات بوده است که در ماه سپتامبر روند کاهشی قیمت آن همانند ماه گذشته ادامه داشته است. در هفته سوم سپتامبر شرکت های تولید کننده این محصول قیمت خود را کاهش داده و ضعیف بودن تقاضا در بازار از جمله عوامل موثر بر آن بوده است.

در خصوص بازار TDI نیز پیش بینی می شود، تولید کنندگان تمایل دارند که قیمت ها را بالا نگه دارند؛ در حالی که واسطه ها دید روشنی از بازار در کوتاه مدت ندارند. با توجه به در پیش بودن تعطیلات روز ملی چین به نظر می رسد که بازار در هفته آتی ضعیف خواهد بود و نوسانات بازار بسیار اندک خواهد شد و خریداران نیز تمایلی به خرید در قیمت بالا ندارند.

خبرنامه پلی یورتان - شماره اول - مهر 97

دومین نمایشگاه پی اس ای اروپا

دومین نمایشگاه پی اس ای اروپا در 26 تا 28 مارس 2019 در مونیخ با تخصیص منطقه خاص برای بازیافت و پایداری برگزار خواهد شد. در این حوزه خاص از نمایشگاه کلیه شرکت های حاضر در نمایشگاه می توانند آخرین نوآوری های خدمت و محصول خود در دنیای پلی یورتان را با رویکرد پایداری و بازیافت ارائه کنند. بر این اساس کارایی انرژی و پایداری آن از اولویت های مهم شرکت های خلاق می باشد که پلی یورتان در این مهم نقش حیاتی می تواند ایفا نماید. این نمایشگاه شامل بخش های مواد اولیه و افزودنی ها و تولید کنندگان ماشین آلات و سیستم ها خواهد بود. در اولین نمایشگاه که در سال 2018 برگزار شد 75 شرکت از 16 کشور در این نمایشگاه مشارکت داشته و در مجموع سه روز بیش از 1000 نفر از 51 کشور از نمایشگاه بازدید کردند.

وضعیت عرضه پتروشیمی کارون در شهریور 97 

اطلاعات منتشره در بورس کالا و مقایسه آن با عرضه مرداد نشان می دهد که عرضه تی دی آی و ام دی آی پلیمریک افزایش داشته و با توجه به حذف سقف قیمت در بورس کالا قیمت TDI افزایش داشته است. بالاترین قیمت در مرداد ماه برای TDI 145،515 ریال بوده است که در شهریورماه این رقم به 319،999 ریال رسید و تقاضای برای این محصول در شهریوره ماه بیش از دو برابر شده است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره اول - مهر 97

واردات و صادارت چین

بر اساس گزارش های منتشره در ژوئن 2018 مقدار 59811 تن ام دی آی پلیمریک صادر شده است و شرکت Wanhua بزرگترین صادر کننده و کشور آمریکا بزرگترین وارد کننده این محصول بوده اند. ایران در ماه جولای 2018 به مقدار 842 تن از کره جنوبی ام دی آی پلیمریک وارد کرده که نسبت به ماه قبل 68 درصد افزایش داشته است. کل واردات ایران از کره جنوبی در خصوص این محصول در 7 ماهه اول 2018، 3107 تن بوده است. همچنین مقدار 2205 تن از ژاپن در 5 ماهه اول سال 2018 وارد شده است.

در خصوص تی دی آی کل صادرات چین در ژوئن 2018 مقدار 5000 تن بوده است و تایوان نیز بزرگترین وارد کننده با مقدار 1625 تن در ماه مارچ 2018 می باشد.

آمار منتشره در خصوص بیس پلی یول  نشان می دهد که ایران در ماه ژوئن 2018 در صدر وارد کنندگان از کشور چین بوده و مقدار 4512 تن وارد کرده است. این در حالی است که در ماه می 2018 این میزان 1837 تن بوده و ایران در رده سوم وارد کنندگان قرار داشته است.

توسعه نسل جدید چرم مصنوعی پلی یورتانی بر پایه مواد گیاهی

شرکت Flokser، پیشرو جهانی در تولید محصولات چرمی، موفق به تولید چرم مصنوعی جدید با استفاده از مواد پایه زیستی شرکت DuPont Tate & Lyle Bio Products و BioAmber شده است.
این چرم مصنوعی شامل پلی استر پلی ال ساخته شده از سوکسینیک اسید پایه زیستی شرکت BioAmber و ۱و۳- پروپان دی ال شرکت DuPont Tate & Lyle Bio Products می‌باشد. ۱و ۳- پروپان دی ال به عنوان عامل ایجاد اتصالات عرضی به کار می‌رود که باعث کاهش گازهای گلخانه ای می‌شود، ضمن آنکه تولید این گلیکول در مقایسه با گلیکول‌های بر پایه مواد نفتی، به درصد انرژی کمتری نیاز مند است.
این چرم مصنوعی دارای ۷۰٪ محتوای قابل بازیافت است و عملکرد بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد، همچنین دارای مقاومت در برابر خراش بهتر و لمس نرم تر از پارچه های چرم مصنوعی ساخته شده با مواد شیمیایی مشتق شده از نفت می‌باشد.
این چرم مصنوعی پلی یورتانی عاری از فتالات می‌باشد و کاملا دوستدار محیط زیست می‌باشد. همچنین این محصول در مقابل آب و سایش مقاوم و ضد باکتری می‌باشد و به آسانی تمیز می‌گردد.

توسعه نسل جدید افزودنی های پلی یورتانی

شرکت Addivant، پیشرو جهانی در زمینه فناوری های افزودنی پلیمری، موفق به دستیابی نسل جدیدی از آنتی اکسیدان مایع با نام تجاری NAUGARD® FOAMPLUS LE برای صنعت پلی یورتان شده است.
این محصولات جدید برای به حداقل رساندن چالش‌ها‌ی پیش روی صنعت خودرو توسعه یافته‌اند. سری NAUGARD® FOAMPLUS LE شامل بسته بندی‌هایی با حداقل انتشار مواد مضر پایدارکننده بوده که با سخت گیرانه ترین قوانین ملی در مورد کیفیت هوای داخلی خودرو سازگار می‌باشند.
محصولات سری NAUGARD® FOAMPLUS LE به گونه ای طراحی شده اند که به صورت ذاتی پایداری گرمایی زیادی داشته، دارای محافظت از سوختگی ویژه‌ای بوده و در برابر الکل‌ها  پایداری نشان می‌دهند. یکی دیگر از مزیت های مهم آن این است که آنتی اکسیدان های مایع با داشتن ویسکوزیته بهتر امکان جابجایی بهبود یافته تری را نسبت به سایر مواد ایجاد می‌کنند. این محصولات جدید دارای فراریت کمتری نسبت به محصولات موجود در صنعت در دماهای بالای فوم شدن هستند و منجر به کاهش بیش از ۹۰٪ VOC  می شود.

معرفی سیستم جدید Water-Blown زیره کفش توسط هانتسمن

شرکت هانتسمن در هفته سوم سپتامبر 2018 اعلام کرد که برند DALTOPED محصولی با سطح و جریان عالی برای زیره کفش که به صورت کامل بر مبنای پلی اتر Water-Blown می باشد عرضه می کند. این محصول می تواند در تولید زیره با کیفیت بالای کفش مؤثر باشد. این محصول در دانسیته های قابل عرضه بوده و مناسب برای زیره بیرونی و میانی کفش می باشد.

چک لیست حل مشکلات فوم سخت و نرم پلی یورتان

چک لیست بررسی مشکلات احتمالی فوم های سخت و نرم و علل آنها در جدول زیر خلاصه شده است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره اول - مهر 97

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید