خبرنامه پلی یورتان – شماره دهم- مرداد 98

خبرنامه 10 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره دهم- مرداد 98

بازار ضعیف MDI در  جولای 2019

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی،بازار Polymeric MDI   علی رغم کاهش عرضه از طرف تولید کنندگان، ضعیف بوده و خریداران اقبالی به خرید در قیمت بالاتر ندارند. آنچه می تواند قیمت این محصول را در روزهای آتی مشخص کند وضعیت عرضه محصول از طرف تولید کنندگان و وضعیت موجودی آنها می باشد که در صورت کاهش عرضه قیمت می تواند رشد داشته باشد. همچنین پیش بینی می شود که تقاضا برای Pure MDI در آگوست افزایش داشته باشد و تولید کنندگان نیز عرضه این محصول را افزایش دهند.
در خصوص TDI قیمت رشد بسیار کمی داشته است که با کاهش تقاضای خریداران مواجه شده است و پیش بینی می شود که قیمت در روزهای آتی بدون تغییر باقی بماند. از طرفی واسطه های بازار چشم انداز خوش بینی به بازار ندارند و در حال حاضر موجودی زیادی دارند و می بایست به بازار عرضه کنند که باعث ضعف بازار خواهد شد.

خبرنامه پلی یورتان - شماره دهم- مرداد 98

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در تیر 98

در تیر ماه روند رشد قیمت محصولات عرضه شده پتروشیمی کارون متوقف شده و قیمت ها نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. برای محصول TDI  علی رغم کاهش 6 درصدی در قیمت معاملات انجام شده، 9 درصد نیز میزان عرضه افزایش داشته است. از طرفی در این ماه تقاضا بیش از 72 درصد نسبت به ماه قبل برای این محصول رشد داشته است. بالاترین قیمت معامله در تیرماه حدود 12 درصد از بالاترین قیمت معامله در خرداد کمتر بوده است.
این روند برای محصولات MDI  نیز اتفاق افتاده است. برای MDI پلیمریک در تیرماه عرضه ثبات داشته اما تقاضا 90 درصد رشد داشته است. از طرفی قیمت معامله همانند TDI حدود 6 درصد کاهش داشته است.
اما درخصوص MDI خالص همچنان عرضه ثابت بوده و تقاضا بسیار زیاد می باشد. در تیر ماه میزان تقاضا نسبت به خرداد 18 درصد رشد داشته است. قیمت این محصول نیز در تیرماه حدود 7 درصد افزایش داشته و بالاترین قیمت معامله شده در این ماه حدود 2500 تومان بیشتر از بالاترین قیمت معامله خرداد ماه بوده است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره دهم- مرداد 98

برنامه BASF برای تغییر ساختار سازمانی

شرکت BASF در نظر دارد برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، افزایش توان رقابتی و رشد سودآوری ساختار خود را تغییر دهد. این ساختار با هدف ارائه تجربه متفاوت و منحصر به فرد به مشتریان و فرایندهای ساده تر طراحی خواهد شد. نتیجه این تغییر پیش بینی صرفه جویی 300 میلیون یورو به عنوان بخشی از برنامه متعالی سازی مستمر می باشد، برنامه ای که برآورد شده سالانه از انتهای سال 2021 به میزان 2 میلیارد یورو  در درآمد شرکت مشارکت داشته باشد. بر اساس تغییر برنامه ریزی شده، این شرکت در کل جهان حدود 6000 موقعیت شغلی را تا پایان سال 2021 حذف خواهد کرد. این تغییر باعث ساده سازی ساختار و کارایی در بخش های مختلف خواهد شد. شرکت BASF بر اساس روند رشد آینده، کارکنان اضافی را در واحدهایی مانند تولید، دیجیتال سازی و… به کار خواهد گرفت.
مدیر ارشد شرکت BASF هدف از اجرای این طرح را تمرکز بر هم افزایی و ایجاد خلاقیت و انعطاف پذیری می داند و مطرح می کند که ما به دنبال این هستیم که مشتریان ما، BASF جدیدی را تجربه کنند. البته این شرکت همچنان کارهای توسعه ای خود را ادامه داده و به صورت کارا و مؤثر فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

نمایش محصولات Covestro در صفحه ای جدید

بر مبنای استراتژی دیجیتال سازی شرکت Covestro ، مرکز راهکار Covestro به صورت آنلاین آماده بهره برداری شد. در این راهکار انلاین بیش از 2000 محصول این شرکت با جستجوی هوشمند با بیان ویژگی ها و کاربردهای آن قابل نمایش می باشد.
در این راهکار جدید مشتریان می توانند محصولات را بر اساس ویژگی ها و همچنین کاربردها فیلتر کرده و محصولات را باهم مقایسه نمایند. علاوه بر این می توانند مثال هایی از کاربرد محصول را مشاهده کنند. این قابلیت به مدیران، طراحان، کارشناسان خرید و پژوهشگران کمک می نماید محصول مد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

خبرنامه پلی یورتان - شماره دهم- مرداد 98

وب سایت www.solutions.covestro.com به طور ویژه بر نیازهای مشتریان و پشتیبانی آنها در همه مراحل از ایده اولیه تا سفارش محصول متمرکز شده است. در این مرکز، مشتریان می توانند ویژگی ها و مثال هایی از کاربردهای همه محصولات را دیده، برگه مشخصات فنی را دانلود کرده، محصولات را با هم مقایسه کرده، سفارش خدمات داده، درخواست نمونه داده و شخص متولی برای قرارداد با Covestro  را به صورت مستقیم پیدا کنند. هدف اصلی این طرح،  ایجاد ارتباطات با مشتریان در فضای اینترنت و پشتیبانی با استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.
لازم به ذکر است که شرکت Covestro با فروش 14.6 میلیارد یورو در سال 2018 یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه پلیمر می باشد. اصلی ترین صنایعی که این شرکت به ارائه محصولات مورد نیاز آنها می پردازد عبارتند از: خودرو، ساختمان، چوب و مبلمان و صنایع الکترونیک. این شرکت 30 سایت تولیدی در سرتاسر جهان داشته و حدود 16800 نفر پرسنل دارد.

راه اندازی System House جدید پلی یورتان در سنت پترزبورگ توسط Mitsui & SKC

MCNS واحد پلی یورتان که با مشارکت SKC و Mitsui Chemicals ژاپن تأسیس شده، اعلام کرد که دوازدهمین پلنت خود را در سنت پترزبورگ راه اندازی خواهد کرد. این پلنت با هدف تولید و فروش محصولات پلی یورتانی مورد نیاز آن منطقه به بهره برداری خواهد رسید. این پلنت که در منطقه ویژه اقتصادی احداث خواهد شد با حمایت نهادهای محلی در حوزه ارائه مجوزهای لازم و قانونی همراه خواهد بود و برنامه ریزی شده که در نیمه اول سال 2020 به بهره برداری برسد. ظرفیت این پلنت تولید سالانه 15 هزار تن انواع محصولات پلی یورتانی خواهد بود.
طبق اعلام شرکت MCNS روسیه یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا با 140 میلیون نفر جمعیت می باشد. تقاضای سالانه برای اتومبیل و یخچال به عنوان مصرف کنندگان اصلی مواد پلی یورتان سالانه به ترتیب 3 و 4 میلیون دستگاه می باشد. همچنین میانگین رشد سالانه بازار پلی یورتان در این کشور در حدود 5 درصد است.
مشتریان اصلی کره ای و ژاپنی سیستم های پلی یورتان شامل شرکت موتور هیوندای، تویوتا و نیسان می باشند که در سنت پترزبورگ فعال می باشند. هیوندای به عنوان دومین شرکت از نظر سهم بازار می باشد. همچنین شرکت LG دومین شرکت از نظر سهم بازار در بازار یخچال می باشد. شرکت MCNS در فاز اول نیازهای این شرکت ها را تأمین خواهد کرد و در مرحله بعدی به مشتریان روسی محصول عرضه خواهد نمود.
شرکت MCNS در سال 2015 با سرمایه گذاری مشترک دو شرکت SKC و Mitsui با سهم 50:50 تأسیس شده و تاکنون 11 پلنت تولید مواد پلی یورتان در سرتاسر دنیا دارد. ظرفیت تولید این شرکت 280هزار تن پلی ال، 350 هزار تن MDI و 120 هزار تن TDI در هر سال می باشد. این شرکت در کشورهای آمریکا، مکزیک، چین، لهستان و هند فعال می باشد.

فروش System House های اروپا توسط Covestro

شرکت Covestro تفاهم نامه ای با شرکت H.I.G Capital برای فروش کسب و کار System House های اروپای خود امضا کرده است. شرکت H.I.G بر سرمایه گذاری در شرکتهای کوچک و متوسط تمرکز کرده است. این تصمیم بر اساس برنامه شرکت Covestro برای فرایند مستمر بهینه سازی سبد سرمایه گذاری خود گرفته شده است که در راستای همین برنامه در سال 2017 پلنت فوم اسپری در آمریکای شمالی فروخته شد.
به گفته مدیر ارشد مالی این شرکت، تمرکز Covestro بر رشد و خلق ارزش می باشد که بدین منظور روزانه سبد سرمایه گذاری ارزیابی و بهینه سازی می شود. او اظهار می کند، تمرکز این شرکت در بازار پیشرفته پلی یورتان مانند اروپا بر رویکرد بسیار متمرکز در تأمین نیازهای مشتریان می باشد.
System House های شرکت Covestro در اروپا شامل 250 نفر نیروی کار بوده که سالانه 230 میلیون یورو فروش داشته است. این پلنت ها به تولید خود تحت مالکیت H.I.G ادامه خواهند داد و شرکت Covestro به عنوان یک تأمین کننده کلیدی پلی یورتان نقش بازی خواهد کرد.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید