خبرنامه پلی یورتان – شماره چهارم – دی 97

خبرنامه 4 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره چهارم – دی 97

ادامه روند کاهشی قیمت MDI در دسامبر 2018

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی قیمت Polymeric MDI  در دسامبر نیز روند کاهشی داشته و تقاضای این محصول شرایط ضعیفی را دارد. همچنین برخی شرکت های تولید کننده مانند Wanhua  و BASF تعمیرات دوره ای خود را در کارخانه های چین شروع کرده اند. با توجه به شرایط بازار پیش بینی می شود همچنان روند کاهشی ادامه داشته باشد؛ در حالیکه این قیمت برای محصول بسیار نزدیک به قیمت تمام شده آن می باشد و فضایی برای کاهش بیشتر وجود ندارد.
بازار TDI در هفته اول دسامبر 2018 مقداری افزایش قیمت داشته است اما فشار عرضه در حال حاضر باعث شده که قیمت ثبات داشته و نوسان کمتری داشته باشد.

خبرنامه پلی یورتان - شماره چهارم - دی 97

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در آذر ماه

مطابق روند ماه آبان، در آذر ماه نیز قیمت مواد عرضه شده پلی یورتان روند نزولی داشت و از طرفی نیز تقاضا نسبت به عرضه کمتر می باشد و تقاضا حالت ضعیف داشت. در خصوص TDI میانگین قیمت در آذر ماه نسبت به ماه گذشته حدود 16 درصد کاهش قیمت داشته است و تقاضا نیز نتوانست میزان عرضه را پوشش دهد. محصول MDI  نیز تقاضای بسیار ضعیفی داشته و قیمت روند نزولی به خود گرفته است و حدود 11 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش داشته است. مطابق روند ماه قبل هنوز عرضه MDI خالص نتوانسته میزان تقاضای این محصول را پوشش دهد و همچنان تقاضای این محصول بالاتر از عرضه آن می باشد و قیمت آن نسبت به ماه گذشته حدود 15 درصد کاهش داشته است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره چهارم - دی 97

توسعه ظرفیت تولید پلی اول در تایلند برای فوم های سخت

شرکت شیمیایی DOW اعلام کرد که کارخانه جدید تولید پلی اول را در تایلند بهره برداری خواهد کرد که این باعث خواهد شد ظرفیت تولید برای مواد ایزولاسیون با عملکرد قابل اعتماد در این منطقه افزایش یابد.
مدیر بخش پلی یورتان DOW اعلام کرد که این شرکت متعهد به سرمایه گذاری مستمر در صنعت پلی یورتان است تا به مشتریان خود راه حل های مناسب بر اساس روندهای فعلی دنیا مانند افزایش جمعیت و کارایی انرژی بدهد. او اشاره کرد که این کارخانه جدید یک افزایش مهم در شبکه پلی یورتان شرکت DOW محسوب می شود و باعث خواهد شد که ما قادر باشیم محصولاتی به مشتریانمان تحویل دهیم که به محیط زیست کمک نماید.
مدیر بازرگانی آسیای شرقی بخش پلی یورتان این شرکت نیز معتقد است که افزایش معنادار جمعیت در آسیای شرقی و افزایش تقاضا برای انرژی باعث افزایش تقاضا برای راه حل های افزایش کارایی انرژی می شود.
طبق اعلام مسئولان این شرکت، کارخانه جدید تولی پلی اول دارای ظرفیت سالانه 79 هزار تن می باشد و در منطقه صنعتی آسیا (AIE) در استان رایونگ واقع شده است.

توقف تولید TDI  توسط شرکت BASF در لودویگس هافن

سطح آب رودخانه راین باعث توقف تولید TDI توسط شرکت BASF در لودویگس هافن خواهد شد. بنابر اعلام این شرکت سطح پایین آب رودخانه راین باعث شده که حمل و نقل دچار مشکل شده و تامین مواد اولیه برای این شرکت به سختی ممکن شود و حتی راه حل های جایگزین مانند حمل و نقل ریلی و جاده ای نیز نتواند نیاز این واحد را تامین نماید. این شرکت اعلام کرده است که این مشکل باعث توقف تولید در این کارخانه خواهد شد و شروع مجدد تولید بستگی به سطح آب رودخانه راین خواهد داشت.

گسترش ظرفیت تولید TPU توسط Wanhua

شرکت Wanhua در حال برنامه ریزی برای ساخت یک واحد تولیدی با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن محصول TPU بر پایه MDI در پارک صنعتی این شرکت در یان تای می باشد. میزان سرمایه گذاری در این کارخانه تولید 74 میلیون دلار خواهد بود. براساس تحلیل های صورت گرفته شرکت Wanhua  با بهره برداری از این شرکت جایگاه بزرگترین تولید کننده TPU در منطقه آسیای شرقی را حفظ خواهد کرد و در دنیا رتبه سوم را کسب خواهد کرد.

رشد بازار فوم پلی یورتان خودرو در منطقه خاورمیانه تا 2024

بر اساس جدیدترین پژوهش انجام شده، پیش بینی می شود که بازار پلی یورتان برای صنعت خودرو در منطقه خاورمیانه به 385 میلیون دلار در سال 2024 برسد. افزایش تولید خودروهای مسافری برای طبقه متوسط و افزایش جمعیت همراه با تقاضا برای وسائط حمل و نقل لوکس نیاز به این محصولات را در منطقه خاورمیانه تحریک خواهد کرد. برای مثال طبقه متوسط در آفریقا حدود 35 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهد که تقاضای آنها برای صنعت خودرو، تقاضا برای بازار پلی یورتان را نیز افزایش خواهد داد.
بر اساس این گزارش محصولات پلی یورتان سبک وزن و بادوام بوده و مقاوم در برابر خوردگی و همچنین صدا می باشد.
در این گزارش پیش بینی شده که تقاضا برای صنعت خودرو در ایران رشد معنادار بیش از 4.5 درصد در این دوره خواهد داشت. دو عامل تقاضا برای خودروهای شخصی و همچنین سرمایه گذاری زیاد در بخش خودرو در ایران باعث این رشد خواهند بود. همچنین در این گزارش اشاره شده که ایران دومین اقتصاد این منطقه بعد از عربستان سعودی  می باشد.

وضعیت شرکت BASF در سال مالی 2018

بر اساس داده های مالی نوامبر 2018، BASF انتظار کاهش قابل ملاحظه در درآمد قبل از مالیات و بهره (EBIT) در حدود 15 تا 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارد. درآمد قبل از مالیات و بهره این شرکت در سال 2017 حدود 8 میلیارد یورو بوده است. در پیش بینی قبلی این شرکت کاهش 10 درصدی را نسبت به سال قبل پیش بینی کرده بود.
کاهش معنادار درآمد قبل از مالیات و بهره نسبت به سال مالی 2017 بیشتر در بخش شیمیایی اتفاق افتاده است. به طور ویژه کاهش شدید قیمت ایزوسیانات باعث کاهش درآمد این شرکت شده است. از طرفی کاهش سطح آب رودخانه راین در 3 ماه آخر سال 2018 منجر به کاهش درآمد حدود 200 میلیون یورویی می شود، که بیشتر از پیش بینی قبلی بوده است. برای مثال در 3 ماه سوم سال 2018 این کاهش درآمد حاصل از سطح پایین آب رودخانه راین به 50 میلیون یورو محدود شده بود.
به علاوه کسب و کار BASF با صنعت خودرو از سه ماهه سوم سال 2018 کاهش داشته است. بالاخص تقاضا از طرف مشتریان در چین به طور معناداری کاهش یافته است. تضاد تجاری بین آمریکا و چین در این کاهش تأثیرگذار بوده است.

افزایش ظرفیت تولید پلی اول توسط Invista

شرکت Invista اعلام کرد فرایند نصب راکتور جدید در کارخانه پلی اول در هلند تکمیل شده است. این راکتور تولید مواد با مشخصات تعریف شده را شروع کرده و تحویل به مشتریان نیز آغاز شده است.
بر اساس اعلام مدیران این شرکت با توجه به افزایش تقاضای مشتریان این شرکت توانسته در مدت زمان تعیین شده و بودجه مقرر این پروژه را به بهره برداری رسانده و ظرفیت تولید خود را افزایش دهد.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید