خبرنامه پلی یورتان – شماره نهم- تیر 98

خبرنامه 9 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره نهم- تیر 98

بازار ضعیف MDI در  جولای 2019

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی،بازار Polymeric MDI   ضعیف بوده و قیمت ثبات داشته است، هر چند تقاضا کنندگان قیمت پایینی را برای خرید در این ماه پیشنهاد داده اند. پیش بینی می شود ثبات قیمتی در بازار ادامه داشته باشد و نوسان قابل ملاحظه ای در بازار اتفاق نیفتد.
در خصوص TDI نیز بازار آرام بوده و نوسان خاصی در بازار وجود ندارد، هر چند بخشی از خریداران به واسطه اینکه فکر می کنند قیمت این محصول در پایین ترین سطح خود است اقدام به خرید کرده اند. پیش بینی می شود ثبات قیمتی در بازار وجود داشته باشند. البته تولید کنندگان اظهار می کنند این قیمت پایین تر از هزینه تولید این محصول می باشد.

خبرنامه پلی یورتان - شماره نهم- تیر 98

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در خرداد 98

روند رشد قیمت محصولات عرضه شده پتروشیمی کارون همچنان ادامه دار می باشد، اما میزان تقاضا برای این محصولات به شدت در خرداد ماه 98 کاهش یافته است.  برای محصول TDI  برای اولین بار در چند ماه گذشته میزان تقاضا به شدت کاهش یافته و کمی بیش از 30 درصد عرضه را پوشش داده است. البته قیمت این محصول رشد داشته و حدود 15 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.
این روند برای محصولات MDI  نیز اتفاق افتاده است. برای MDI پلیمریک علی رغم نزول تقاضا نسبت به عرضه همانند گذشته، حدود 13 درصد رشد قیمت ملاحظه می شود.
اما درخصوص MDI خالص افزایش قیمت به علت بیشتر بودن تقاضا از عرضه استمرار داشته و در ماه خرداد نسبت به ماه قبل بیش از 15 درصد قیمت افزایش داشته است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره نهم- تیر 98

همکاری مشترک BASF و Shanhu Industry
شرکت BASF و Shanhu به عنوان تولید کننده برتر قطعات اتومبیل تفاهم نامه همکاری استراتژیک امضا کردند که محصولات پلی یورتانی سبک تر با انتشار بوی کمتر توسعه دهند. با توجه به افزایش تقاضا در چین به قطعات اتومبیل سبک تر برای کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار بو در داخل اتومبیل این تفاهم نامه منعقد شده است. بر اساس این تفاهم نامه شرکت BASF با پشتیبانی فنی، مواد جدیدی توسعه خواهد داد که شرکت Shanhu در قطعات تولیدی خود به کار خواهد برد. این مواد برای تولید کامپوزیت تقویتی پلی یورتان، عایق صدا، فوم پلی یورتان با انتشار بوی کم، فوم جذب صدای سبک تر و… استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که این دو شرکت از سال 2008 بر اساس نیاز بازار همکاری دارند و مواد و محصولاتی مطابق با خواست بازار توسعه داده و تجاری می کنند.
همچنین شرکت BASF تفاهم نامه استراتژیک دیگری با شرکت Wiskind برای توسعه مواد پلی یورتان برای ساندویچ پنل امضا کرده اند. این مواد با هدف کارایی در مصرف انرژی و همچنین مقاوم در برابر آتش در پنل های مورد استفاده در سردخانه ها و ساختمان ها توسعه داده خواهند شد. بر اساس این تفاهم شرکت BASF بر روند پژوهش، توسعه و تست مواد پلی یورتان نظارت خواهد داشت، در حالی که شرکت Wiskind حمایت فنی، توسعه محصول و تولید را بر عهده خواهد داشت. این دو شرکت همچنین در ترغیب افزایش مصرف ساندویچ پنل و کشف فرصت های بازار همکاری خواهند کرد.

تحویل اولین سفارش رزین پلی یورتان برای پره های توربین بادی توسط Covestro

شرکت Covestro به عنوان تأمین کننده برتر جهانی مواد پلیمری، اولین محموله تجاری مواد پلی یورتان برای پره های بادی را در چین تحویل داد. چین بزرگترین بازار انرژی بادی جهان با 221 گیگا وات ظرفیت نصب شده در پایان سال 2018 می باشد. بر اساس برنامه زمان بندی شده قرار است این پره ها در مزرعه بادی در شرق چین در جولای 2019 نصب شود. این مواد برای تولید 18 پره بادی پلی یورتان با طول 59.5 متر استفاده خواهد شد. این مواد تست های مربوطه قبل از تحویل را با موفقیت پشت سر گذرانده و می تواند به عنوان مواد اولیه در ساخت توربین های بادی استفاده شود. بر اساس گفته مدیر R&D شرکت Covestro این نوآوری می تواند بازی را در ساخت توربین های بادی تغییر داده و مزایای زیادی از قبیل کاهش هزینه و بهینه سازی فرایند تولید ایجاد نماید.
لازم به ذکر است که این پروژه از سال 2016 شروع شده بود.

برنامه میان مدت Tosoh برای ورود به بازارهای جدید

Tosoh برنامه ریزی کرده که کسب و کار MDI را در بازارهای روبه رشد و محصولات بسیار تخصصی توسعه دهد. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته،  این شرکت ورود به بازارهای در حال رشد هند و آسیای جنوب شرقی را جزء اهداف خود قرار داده و می خواهد به بازارهای جغرافیایی با ارزش افزوده بالا وارد شود. هدف دیگر این شرکت افزایش فروش MDI منومریک و برنامه ریزی برای رفع گلوگاه های امکانات تولید آن می باشد. علاوه بر MDI، این شرکت تولید HDI را نیز در برنامه خود برای پوشش کاربردهای پزشکی این ماده قرار داده است.
این برنامه بر اساس دیدگاه شرکت در مورد سختی بازار MDI توسعه داده شده است. چرا که این شرکت اعتقاد دارد به واسطه افزایش تولید کنندگان MDI بازار سختی پیش رو می باشد. Tosoh باور دارد که در سال 2019 تولید کنندگان با میانگین 80 درصد ظرفیت کار خواهند کرد و این مقدار در سال 2021 به میانگین 70 درصد افت خواهد کرد.

اعلام فاز دوم توسعه ظرفیت MDI توسط BASF در ایالت لوئیزیانا

شرکت BASF اعلام کرده که توسعه ظرفیت تولید MDI در فاز دوم در مجتمع شیمیایی لوئیزیانا ادامه خواهد داد. این شرکت پیش بینی کرده است که ظرفیت تولید از 300 هزار تن به 600 هزار تن خواهد رسید. این افزایش ظرفیت کمک خواهد کرد که BASF جایگاه رقابتی خود را در بازار حفظ کند. BASF برای پوشش تقاضای مشتریان در منطقه آمریکا و وجود مزیت های رقابتی در این منطقه توسعه تولید MDI را در برنامه خود قرار داده است. در فاز اول این پروژه این شرکت 150 میلیون دلار سرمایه گذاری می کند و نیمه اول 2020 فاز اول راه اندازی خواهد شد. فاز دوم این پروژه 87 میلیون دلار سرمایه نیاز خواهد داشت که باعث نگهداری 1238 شغل در این مجتمع می شود. فاز دوم این پروژه در سال 2021 به بهره برداری خواهد رسید.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *