ضد کف – آنتی فوم

ضد کف – آنتی فوم

ضد کف – آنتی فوم

چرا از ضد کف (آنتی فوم) استفاده می‌شود

یکی از مشکلاتی که در تولید مواد شیمیایی به وجود می‌آید، ایجاد کف می‌باشد. کف های به وجود آمده در حین تولید مواد، باعث بروز مشکلات فراوانی می‌شوند. این کف ها در همه صنایع مزاحم به شمار می‌آیند مانند مواد شیمیایی، رنگ و رزین ، صنعت نساجی ، مرکب چاپ ، تولید چسب و … این کف ها باعث کاهش بازدهی تولید و به وجود آمدن سختی و دشواری در حین فرآیند تولیدی و همین طور تحمیل هزینه‌های بسیاری می‌شوند.

در این مواقع ضد کف به کمک تولید می‌آید. در واقع ضدکف ها، از سرریز شدن و هدر رفتن مواد جلوگیری می‌کنند. ضد کف با نام های مختلفی از جمله آنتی فوم ، سرکوب کننده کف ، کف زدا یا دیفومر شناخته می‌شود. آنتی فوم ها موادی هستند که باعث کنترل و از بین بردن حجم زیادی از کف‌های به وجود آمده می‌شوند. در حقیقت آنتی فوم با نفوذ در حباب های ایجاد شده، نقش خود را ایفا می‌کند. از بین رفتن کف‌ها، بهبود فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها را در بردارد. ضد کف باید در سیستم مورد استفاده به صورت نامحلول باشد و با کشش سطحی پایین‌تر نسبت به محیط دارای کف، با سرعت پخش شود.

انواع ضد کف

1- ضد کف های سیلیکونی
مزایای بسیار زیاد این نوع آنتی فوم باعث شده است که در صنایع مختلف از جمله نفت و حفاری کاربرد فراوانی داشته باشند. این نوع آنتی فوم به دلیل فراریت بالا و سرعت پخش مناسب ، باعث بازدهی بیشتر می‌شود. همچنین در صنایعی که با تجهیزات فلزی مرتبط می باشند، استفاده از این نوع ضد کف به دلیل عدم ایجاد خوردگی، پیشنهاد می‌شود.

2- ضد کف های پایه حلالی
این نوع آنتی فوم، در سیستم‌های حلالی ( آلی یا روغن های معدنی) مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایه روغن این نوع ضد کف می‌تواند شامل هر روغنی غیر از سیلیکون باشد. پلی دی متیل سیلوکسان و هیدرو کربن های نامحلول در آب ، از جمله این نوع ضدکف می‌باشند.

3- ضد کف های پایه آبی
آنتی فوم‌های این بخش ، انواع مختلفی از روغن‌هایی می‌باشند که در یک پایه آب مخصوص پخش شده‌اند. ساختار آن ها متشکل از زنجیره های بلند الکل های چرب ، صابون های اسید چرب و یا استر ها می باشند.

شرکت مواد مهندسی مکرر یکی از تامین کنندگان آنتی فوم پایه حلالی با کد ADIMOK-A530 می‌باشد. این ادتیو معادل ادتیو BYK-A530 عمل کرده و باعث حذف حباب های مزاحم در سیستم های حلالی می‌شود.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *