کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز

کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز

کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز

پلی یورتان به دلیل ویژگی تطابق پذیری می‌تواند متناسب با کاربردهای مختلف کفپوش‌های صنعتی، از جمله کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز، طراحی شود. هنگامی که صحبت از کفپوش‌های صنعتی در فضای باز می‌شود، پوشش‌های پلی یورتان به دلیل دوام استثنائی و مقاومت در برابر عوامل مختلف محیطی و جوی، انتخابی محبوب برای کاربردهای فضای باز می‌باشند و در مقایسه با موارد سنتی مزایای متعددی را ارائه می‌دهند.

استحکام بالاتر، حذف خطرات ناشی از آتش سوزی، افزایش عمر مفید، دوام بالاتر نسبت به مواد سیمانی و مقاومت بالا در برابر سایش، از ویژگی‌های منحصر به فرد کفپوش‌های صنعتی پلی یورتان در فضای باز می‌باشد که به طور قابل توجهی بر مقرون به صرفه بودن آن‌ها موثر است.  

کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز  به دلیل دوام بالا می‌تواند ترافیک ناشی از وسایل نقلیه، ترافیک پا و انواع دیگر فشارهای مکانیکی که معمولاً در محیط‌های بیرونی با آن مواجه می‌شود را تحمل کند و عملکرد طولانی مدتی را حتی در شرایط سخت تضمین کند.

از ویژگی‌های منحصر به فرد کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز، مقاومت عالی آن‌ها در برابر شرایط جوی مختلف می‌باشد که آن‌ها را در برابر اشعه ماوراء بنفش، رطوبت، دمای بالا و سایر شرایط محیطی، بدون تخریب یا از دست دادن ویژگی‌های عملکردی مقاوم می‌سازد.

کفپوش‌های صنعتی پلی یورتان در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله روغن، گریس و حلال‌ها مقاوم می‌باشند. این مقاومت، آن‌ها را برای محیط‌هایی که قرار گرفتن در معرض نشت مواد شیمیایی رایج است، مانند اسکله‌های بارگیری، تاسیسات تولیدی و محوطه‌های صنعتی ایده آل می‌سازد.

بسیاری از سیستم‌های کفپوش پلی‌یورتان زمان پخت سریعی را ارائه می‌دهند که امکان نصب سریع و حداقل خرابی را فراهم می‌کند.

سهولت شست و شو و نگهداری، از ویژگی‌های منحصر به فرد کفپوش‌های صنعتی پلی یورتان می‌باشد. سطح صاف و یکپارچه این دسته از کفپوش‌ها از تجمیع آلوگی و گرد و غبار جلوگیری می‌کند.  

کفپوش صنعتی پلی یورتان را می‌توان برای ایجاد الزامات طراحی خاص، از جمله رنگ، بافت و مقاومت در برابر لغزش، سفارشی نمود و در عین حال ایمنی و عملکرد کفپوش را نیز تضمین کرد.

کفپوش‌های صنعتی پلی یورتان بعد از اعمال، به دلیل ارائه یک سطح بدون درز، از تجمع آلودگی، رطوبت و باکتری‌ها جلوگیری کرده و محیطی کاملا بهداشتی را برای کاربردهای کفپوش در فضای باز ارائه می‌دهند. 

مزایای استفاده از کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز

  •  مقاومت و دوام بالا
  • طول عمر بالا
  • مقرون به صرفه بودن
  •  مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی
  •  پخت سریع
  • سهولت شست و شو و نگهداری
  • قابلیت سفارشی سازی
  • جذابیت ظاهری
  • مقاومت بالا در برابر لغزش

کاربردهای کفپوش‌ صنعتی پلی یورتان در انواع فضاهای باز

  • کفپوش‌های کارخانجات در فضای باز (مقاوم در برابر مواد شیمیایی قوی، ترافیک پا و وسایل نقلیه، سایش، ضربه)
  • اسکله‌های بارگیری و مناطق حمل بار (مقاوم در برابر تردد وسایل نقلیه و بارهای سنگین)
  • پارک‌های عمومی و مناطق تفریحی رو باز (مقاوم در برابر لغزش، سایش و یخبندان)
  • زمین‌های ورزشی و تفریحی
  • پارکینگ‌ها (محافظت از سطوح بتنی یا آسفالت زیرین در برابر آسیب‌های ناشی از ترافیک وسایل نقلیه، اشعه ماوراء بنفش و نشت مواد شیمیایی)
  • رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری روباز (مقاوم در برابر لکه، رطوبت، زردشدگی)
کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز

انواع پلی یورتان‌های مورد استفاده برای کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز

پلی یورتان‌های آلیفاتیک: پوشش‌های پلی یورتان آلیفاتیک در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند که این ویژگی آن‌ها را برای کاربردهای فضای باز ایده آل می‌کند. این پوشش‌ها در طی گذر زمان، در معرض نور خورشید، رنگ و براقیت خود را حفظ می‌کنند و زیبایی و عملکرد طولانی‌مدت را تضمین می‌کنند.

پلی یورتان‌های آلیفاتیک درصورتیکه ویژگی حفظ رنگ و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیارمهم باشد. اغلب برای کفپوش‌های صنعتی استفاده می‌شوند.

پلی یورتان‌های آروماتیک: پوشش‌های پلی یورتان آروماتیک در مقایسه با پلی یورتان‌های آلیفاتیک عموماً مقاومت کمتری در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند. با این حال، این دسته از پوشش‌ها، مقاومت شیمیایی عالی و مقاومت در برابر سایش و دوام را ارائه می‌دهند و آن‌ها را برای کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز در محیط‌هایی که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش حداقل باشد مناسب می‌سازد.

پلی یورتان‌های مبتنی بر آب: پوشش‌های پلی یورتان مبتنی بر آب، یک جایگزین عالی با مقادیر بسیار کم ترکیبات آلی فرار  برای کاربردهای کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز ارائه می‌دهند. این پوشش‌ها چسبندگی عالی، دوام و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می‌کنند و در حین استفاده، بخارات مضر کمتری را منتشر می‌کنند.

کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز

کفپوش صنعتی پلی یورتان مخصوص فضای باز به صورت تک جزئی و دو جزئی موجود می‌باشد. محصولات کفپوش‌های پلی یورتان تک جزئی عموما در لایه‌های نازک‌‌تر برای آب بندی کف‌ها مناسب می‌باشند و کفپوش‌های پلی یورتان دو جزئی معمولا برای لایه‌های ضخیم‌تر مناسب می‌باشند و دوام بالایی ارائه می‌دهند.

کفپوش‌های صنعتی دو جزئی پلی یورتان، از دو جزء مجزا تشکیل شده‌اند، پلی‌اُل به عنوان رزین و ایزوسیانات به عنوان هاردنر یا سخت کننده.  این دو جزء، قبل از اجرا  به نسبت‌های پیشنهاد شده با هم مخلوط می‌شوند. پوشش‌های پلی یورتان دو جزئی دوام و مقاومت شیمیایی عالی و انعطاف پذیری بالایی را ارائه می‌دهند و آن‌ها را برای محیط‌های بیرونی که در معرض ترافیک سنگین پا، اشعه ماوراء بنفش و شرایط آب و هوایی سخت قرار دارند مناسب می‌سازد و با ایجاد یک لایه محکم و محافظ می‌تواند در برابر سایش، ضربه و رطوبت مقاومت کند.

سیستم های پلی یورتان دو جزئی معمولاً زمان پخت نسبتاً کوتاهی دارند که امکان نصب سریع و حداقل اختلال در عملیات را فراهم می‎کند.

به طور کلی، کفپوش صنعتی دو جزئی پلی یورتان راه حلی همه کاره و قابل اعتماد برای کاربردهای فضای باز می‌باشد.


گردآوری، ترجمه و تالیف: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر – نسیم مهین عبدالله زاده

منابع:

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *