پلی یورتان ها و اجزاء تشکیل دهنده آنها (ویدیو)

پلی یورتان ها و اجزای آنها

پلی یورتان ها و اجزاء تشکیل دهنده آنها (ویدیو)

پلی یورتان ها از چه موادی ساخته شده‌اند

پلی یورتان ها دسته‌ای از مواد هستند که از طریق واکنش یک پلی ال (الکلی با بیش از دو گروه هیدروکسیل واکنش پذیر در هر مولکول) با دی ایزوسیانات یا ایزوسیانات پلیمری در حضور کاتالیزورها و مواد افزودنی مناسب تولید می‌شوند. از آنجا که برای تولید پلی یورتان از انواع مختلف دی ایزوسیانات‌ها و طیف وسیعی از پلی ال‌ها استفاده می‌شود، می‌توان طیف گسترده‌ای از مواد را تولید کرد تا نیازهای مربوط به کاربردهای خاص برآورده شود.

ایزوسیانات‌ها ترکیبات بسیار ضروری برای تهیه پلی یورتان ها هستند. آن‌ها را می‌توان به صورت دی فاکشنال (Difunctional) و هتروفاکشنال (heterofunctional) و آروماتیک یا آلیفاتیک دسته بندی کرد. از میان چندین گزینه موجود، گزینه‌های متداول مورد استفاده عبارتند از: متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) و تولوئن دی ایزوسیانات (TDI).

به طور کلی، MDI و TDI در مقایسه با سایر ایزوسیانات‌ها، واکنش پذیرتر هستند. پلی ال یک ترکیب آلی شامل چندین گروه ازهیدروکسیل‌ها است که به طور وسیع به دوگروه پلی استر پلی ال و پلی اتر پلی ال تقسیم بندی می‌شود. همچنین، پلی ال‌ها ممکن است بر اساس کاربرد نهایی آن‌ها طبقه بندی شوند.


گردآوری مطالب و ساخت و تدوین: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر

منابع:

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *