خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

اهمیت عایق حرارتی

حرارت از مکان‌های گرم به سمت مکان‌های سرد و با درجه حرارت پایین‌تر حرکت می‌کند تا به یک تعادل دمایی برسند. این رفتار که به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد باعث هدر رفت انرژی در وسایل و تجهیزاتی می‌شود که هدف از به کار گیری آن‌ها ایجاد محیط سرد به منظور نگهداری مواد غذایی است.

حالت دیگر درساختمان‌ها، کارخانجات، ویلاها، هتل‌ها و سایر اماکنی است که انرژی جهت گرمایش آن‌ها مصرف می شود و این رفتار طبیعی انتقال گرما باعث هدر رفت انرژی به کار رفته می شود. با توجه به کمبود سوخت‌های فسیلی، افزایش گرمایش زمین ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی و اهمیت ذخیره انرژی و لزوم کاهش هدر رفتن آن در صنایع مختلف، برای جلوگیری از تبادل حرارتی در محیط، می‌توان از عایق‌های حرارتی مناسب استفاده کرد.

با رشد صنایع گوناگون و افزایش هزینه انرژی، اهمیت عایق‌های حرارتی روز به روز بیشتر گردیده است که موجب ساخت انواع مختلف عایق‌های حرارتی با کاربردهای مختلف شده است. مهمترین نکته در استفاده از عایق‌ها، ضریب انتقال حرارت در مواد مورد استفاده در عایق‌ها می‌باشد.

یک عایق حرارتی مناسب باید مقاومت فشاری و حرارتی بالا، مقاومت در برابر رطوبت و عدم رشد قارچ و کپک را داشته باشد.

هدایت حرارتی

عملکرد عایق فوم یکی از خاصیت‌های مهم یک ماده عایق می‌باشد و مقیاس عملکرد عایق، هدایت حرارتی پایین و یا مقاومت حرارتی بالا(مقاومت در برابر انتقال حرارت) است.

ضریب هدایت حرارتی (ƛ): خاصیت ویژه ای از ماده می‌باشد که جریان گرما را (بر حسب وات) در یک متر مربع به ضخامت یک میلی‌متر از یک سطح صاف (زمانی که اختلاف دمایی بین دو سطح هم جهت با جریان گرما تقریباً 1 کلوین باشد) نشان می‌دهد.

ضریب مقاومت حرارتی (R): شاخصه ای از ماده می‌باشد که میزان جلوگیری از انتقال حرارت را نشان می‌دهد. مقاومت حرارتی از تقسیم ضخامت بر مقدار هدایت حرارتی یک ترکیب ساخته شده به دست می‌آید.
R = d / ƛ

واحد مقاومت حرارتی W / m2.k است و در ترکیباتی که شامل چندین لایه هستند، مقاومت حرارتی لایه‌ها با هم جمع می‌شوند.

ضریب انتقال حرارت (U)، میزان انرژی حرارتی انتقال یافته از میان 1 مترمربع از ماده، زمانی که اختلاف دمای بین دو طرف سطح که در جهت جریان گرما قرار دارند، یک کلوین باشد. مقدار U را می‌توان از فرمول زیر محاسبه کرد: R/1 = U.

هدایت حرارتی در فوم پلی یورتان

فوم پلی‌یورتان سخت با دانسیته در حدود 32 kg/m3 شامل 3% پلیمر و 97% گاز محبوس (به نسبت حجمی) می باشد. بنابراین واضح است که هدایت حرارتی وابستگی زیادی به هدایت گاز(عامل پف زا) در درون سلول دارد. قابل ذکر است که کمترین مقدار هدایت حرارتی مربوط به گاز فریون می‌باشد.

انتقال حرارت از طریق فوم شامل مجموع عوامل زیر است:

ƛG: هدایت حرارت از میان گازی که در درون سلول وجود دارد.
ƛR: هدایت تشعشعی از میان سلول‌های فوم.
ƛS: هدایت حرارت از میان دیواره‌های سلولی پلیمر جامد.
ƛC: انتقال حرارت از طریق انتقال گاز در درون سلول.

انتقال حرارت در سلول‌هایی با قطر بیشتر از 10 mm مؤثر است. بنابراین انتقال حرارت از طریق انتقال گاز در درون سلول ( ƛC) معمولاً در فوم‌های سخت پلی یورتان صفر است.
هدایت تشعشعی از میان سلول‌های فوم (ƛR) مستقیماً به قطر سلول بستگی دارد.
سرعت انتقال حرارت از دیواره سلولی فوم (ƛS ) با کاهش دانسیته فوم افزایش می‌یابد.

انتقال گرما از پلیمر جامد، 30% از کل انتقال گرما در فوم را شامل می‌شود. انتقال حرارت از دیواره سلولی ( ƛS ) مشخصاً با افزایش دانسیته فوم افزایش می‌یابد. به‌هرحال تغییر در مقدار هدایت حرارتی در دانسیته‌های فوم عایق بیشتر از 50 kg/m3 قابل توجه نیست.

بیشترین تغییرات هدایت حرارتی مربوط به تغییر هدایت حرارتی گاز داخل سلول (ƛG) است که در اثر تغییرات ترکیب گاز محبوس در سلول‌های فوم به وجود می آید.
جدول 1 هدایت حرارتی (W / m2.k) گازهایی که ممکن است در فوم سخت پلی‌یورتان وجود داشته باشد را نشان می‌دهد.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

کاربردهای پلی یورتان در کاهش NVH

مفهوم NVH

طی سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی تقاضای خودروهایی با صدای کمتر و احساس نرم‌تر بسیار زیاد شده است و در این راستا خودروسازان سعی در تولید خودروهایی با بهبود عملکرد از نظر (Noise ;Vibration & Harshness) نموده اند. اهمیت کاهش صدا، ارتعاش و ناملایمتی (سختی یا تندی) بعنوان یکی از مزایای رقابتی، بصورت گسترده ای در صنایع خودروسازی، کاربردی شده است و توسعه‌ی NVH در حد بهینه، هدفی مهم در بهبود وسایل نقلیه به شمار می‌رود.

مطالعات بر روی NVH و ارتقاء عملکرد و کیفیت محصول، منتج به راحتی سفر و رضایت مصرف کنندگان می‌گردد و به عنوان عاملی مهم، در میزان وفاداری به برند (Brand Loyalty)عنوان می‌شود.به همین علت خودروسازان و تولیدکنندگان قطعات خودرویی برای اندازه گیری دقیق شاخص‌های NVH خود را مجهز به دستگاههای اندازه گیری و بررسی خصوصیات صدا، ارتعاش و سختی، نموده اند.

لازم به ذکر می باشد که ناملایمتی (سختی یا تندی) ارزیابی و تشخیصی ذهنی را می‌طلبد؛ اما صدا و ارتعاش را می‌توان بصورت شاخص‌های فزیکی مطرح نموده و آن‌ها را اندازه گیری کرد.

کاهشNVH در خودروها، کل فرآیند طراحی و تولید را تحت تاثیر قرار داده و بایستی از شروع فرآیند طراحی خودرو و قطعات مد نظر قرار گیرد. طراحی بر اساس NVH، فرآیندی است که نیاز به یکی کردن انتظارات و توقعات مشتری از یک سو و فرایند طراحی و توسعه خودرو از سوی دیگر دارد. برای مشتری NVH دو مفهوم زیر را دارد:
1- میزان لرزشی که سرنشینان در نقاط تماس بدن با قطعات خودرو مانند فرمان، صندلی و کف، احساس می‌کنند.
2- میزان صدا و کیفیت صدایی که سرنشینان در داخل خودرو دریافت می‌کنند.

بنابر دو مفهوم فوق، NVH بایـد بـر اساس واکنش‌های قابل اندازه گیری توسط حس لامسه و شنوایی بیان شود. به همین علت نحوه تبدیل انتظارات و توقعات مشتری به شاخص‌های واقعی و قابل اندازه گیری که بتواند در شبیه سازی و تست مستقیم NVH خودرو مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد، بسیار مهم است. توضیح آنکه اگرچه NVH اصطلاحی در علوم مهندسی است که عموما برای خودروها و وسایل نقلیه جاده ای بکار می‌رود، اما به عینه تکنیک‌هایش در صنایع هوایی و حمل و نقل ریلی نیز پرکاربرد می‌باشد.


کاربرد پلی یورتان در کاهش NVH

پلی یورتان با کاربردهای مختلف، یک پلیمر بسیار محبوب در صنایع گوناگون است که می‌تواند بعنوان یک جایگزین مناسب برای مواد سنتی استفاده شود. خصوصیات جذب شوک، صدا و لرزش پلی یورتان، آن را به یکی از بهترین مواد جهت کاهش NVH در صنعت خودروسازی تبدیل کرده است. این خصوصیات باعث شده است که پلی یورتان در قطعات مختلف خودرو، از جمله ضربه گیرها، روکش‌ها ، پوشش برخی قطعات متحرک گردنده ( بوشها و بلبرینگها) و بسیاری از دیگر قطعات، استفاده شده و جایگزین مناسبی به جای موادی مانند فلزات و پلاستیک های سخت گردد.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

استفاده از پلی یورتان، برای کاهش NVH در خودروها، به دو دلیل اصلی زیر می باشد:
1- پلی یورتان به علت انعطاف پذیری(Flexibility) بالا باعث جذب لرزش‌های ناشی از جاده و عوامل خارجی در خودرو می شود که این به معنی کاهش لرزش‌ها و تکانه‌هایی است که به سرنشینان خودرو منتقل می‌شود.
2- پلی یورتان به دلیل خصوصیات جذب صوت و استهلاک انرژی امواج صوتی در پیچ و خم سلول‌های باز فوم، می‌تواند به کاهش نویز در خودرو کمک کند.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

منابع:
تکنولوژی شاسی خودرو، انتشارات پارتیان، مهندس حسین رمضانی (به نقل از سایت تارک خودرو)
سایت گروه کیان نوین
www.sujanindustries.com
www.automotivetestingtechnologyinternational.com

روند قیمتی، عرضه و تقاضای پتروشیمی کارون فروردین 1402

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

روند قیمتی، عرضه و تقاضای پتروشیمی کارون اردیبهشت 1402

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

روند قیمت های جهانی

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم
خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

اخبار نمایشگاه های داخلی و خارجی پلی یورتان

نمایشگاه‌های داخلی برگزار شده

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
تاریخ: 27/2/1402 – 30/2/1402
مکان برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

نمایشگاه‌های داخلی پیش رو

سی و دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی صنعت مبلمان
تاریخ: 14/4/1402 – 17/4/1402
مکان برگزاری: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

نمایشگاه‌های خارجی برگزار شده

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تخصصی مواد اولیه، تجهیزات و فناوری های تولید پلی یورتان
تاریخ: 28 تا 30 مارس 2023
محل برگزاری: غرفه 1، نمایشگاه Expocentre، مسکو، روسیه
پلی اورتانکس یک رویداد تخصصی بین المللی پیشرو در صنعت پلی یورتان در روسیه است. طی برگزاری این نمایشگاه، طیف کاملی از تولید کنندگان مواد خام، تجهیزات و محصولات نهایی پلی یورتان به طور گسترده معرفی شده اند.
65 غرفه دار از 6 کشور (روسیه، جمهوری بلاروس، ترکیه، چین، امارات و جمهوری اسلامی ایران) در نمایشگاه پلی اورتانکس 2023 شرکت کردند.
همچنین طی برگزاری نمایشگاه، بخش ویژه چسب و درزگیر نیز معرفی شد که توجه متخصصان این صنعت را به خود جلب کرد.

نمایشگاه و کنفرانس پلی یورتان

مکان برگزاری: کشور هند
تاریخ: 12 تا 14 آوریل 2023
تولیدکنندگان ایزوسیانات، تولیدکنندگان پلی‌ال، تامین‌کنندگان مواد افزودنی و مواد شیمیایی و سایر تامین‌کنندگان مواد خام، تولیدکنندگان ماشین‌آلات، پردازنده‌های پلی‌اورتان، تامین‌کنندگان تجهیزات تست، آزمایشگاه‌ها و … در این نمایشگاه گرد هم آمدند.

نمایشگاه کفش و چرم (AYSAF)

مکان برگزاری: استانبول
تاریخ: 3 تا 6 می 2023

نمایشگاه‌های خارجی پیش رو

پنجمین نمایشگاه بین المللی فوم پلی یورتان
زمان برگزاری: 5 تا 6 ژوئن 2023
مکان برگزاری: کشور ژاپن
موضوع نمایشگاه:

  1. فناوری‌های پایدار زیست محیطی برای پلی یورتان‌ها
  2. کاربرد پلی یورتان‌ها در هر صنعت و انتظار برای پلی یورتان‌ها
  3. آخرین روند در فن آوری‌های مرتبط با پلی یورتان

در ضمن AYSAF در تاریخ 15 تا 18 نوامبر 2023 مجددا میزبان بازدیدکنندگان خود در مرکز نمایشگاه استانبول خواهد بود و شرکت‌های پیشرو از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد. این نمایشگاه نقش مهمی در ایجاد معاملات تجاری جدید خواهد داشت و به غرفه داران فرصت دیدار با بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را خواهد داد.

لازم به ذکر می‌باشد AYSAF محیطی ایده آل برای پاسخگویی به نیازهای سیستم‌های زیره کفش، چرم، چرم مصنوعی، نساجی، لوازم جانبی فلزی و پلاستیکی، مواد شیمیایی، چسب‌ها، ماشین آلات، تجهیزات و فن آوری های تولید ارائه می‌دهد.

معرفی محصولات شرکت مواد مهندسی مکرر

زیره کفش پلی یورتان

پلی یورتان مورد استفاده در زیره کفش از طریق واکنش بین ایزوسیانات و پلی اُل (پلی اتر- پلی اُل یا پلی استر- پلی اُل) در حضور کاتالیزور و گرما تولید می‌شود و بعد از تولید در قالب‌های مورد نظر ریخته شده یا به صورت مستقیم تزریق می‌شود.

طی انجام واکنش، ایزوسیانات‌ها با مقدار زیادی پلی اُل (پلی استر-پلی اُل یا پلی اتر-پلی اُل) واکنش می‌دهند و میلیون‌ها حباب کوچک طی این فرایند آزاد می‌شود که موجب سبک شدن زیره کفش پلی یورتان مخصوصا در کفش‌های ورزشی می‌شود.

ساختار سلولی پلی یورتان تأثیر زیادی در خصوصیات فیزیکی از جمله دانسیته، سختی، فشرده سازی، خواص مقاومتی و انعطاف پذیری زیره کفش پلی یورتان دارد.

پلی اتر-پلی اُل‌ها، باعث ایجاد فوم‌هایی با ساختار سلول باز و پلی استر-پلی اُل‌ها معمولا منجر به تولید فوم هایی با ساختار سلول بسته می‌شوند.

زیره‌های پلی اتر- پلی اُل، مقاومت بالایی در برابر هیدرولیز و مقاومت کمی در برابر مواد روغنی دارند در حالی که زیره‌های پلی استر- پلی اُل، مقاومت کمی در برابر هیدرولیز و مقاومت بالایی در برابر مواد روغنی دارند.

زیره کفش پلی یورتان معمولا نسبت به سایر انواع زیره‌ها مانند pvc (پلی وینیل کلراید)، دانسیته یا چگالی کمتری دارد. در نتیجه نسبت به بعضی انواع زیره کفش، سبک‌تر می‌باشد.

همچنین زیره کفش پلی یورتان پرداخت‌های متنوعی را ارائه می‌دهد و امکان پردازش رنگ، چاپ و … را فراهم می‌کند.

فرایند بازیافت زیره کفش پلی یورتان

مزیت بازیافت زیره کفش پلی یورتان، کاهش ضایعات و افزایش پایداری در صنعت کفش می‌باشد.
انواع روش‌های بازیافت زیره کفش پلی یورتان

  • آسیاب کردن
  • بازیافت مکانیکی
  • بازیافت شیمیایی
مراحل بازیافت مکانیکی زیره کفش پلی یورتان
  1. تفکیک و جداسازی زیره کفش از سایر مواد
  2. آسیاب کردن زیره کفش (کاهش اندازه مواد و سهولت کار)
  3. شست و شو و تمیز کردن (جداسازی آلودگی‌ها و زباله‌ها)
  4. ذوب شدن (مخلوط کردن مواد ذوب شده جهت تولید زیره کفش جدید یا سایر محصولات)
  5. کنترل کیفیت (بازرسی محصول نهایی برای مطابقت با استانداردهای کیفی)
مراحل بازیافت شیمیایی زیره کفش پلی یورتان
  1. جمع آوری و مرتب سازی زیره‌های کفش پلی یورتان (تهیه قطعات کوچکتر جهت سهولت پردازش)
  2. فرایند دی پلیمریزاسیون (Depolymerization) (تجزیه پلی یورتان به اجزای شیمیایی تشکیل دهنده آن)
  3. خالص سازی
  4. تشکیل محصول جدید (تولید محصولات جدید از مواد شیمیایی خالص سازی شده )
مزایای استفاده از زیره کفش پلی یورتان
  • انعطاف پذیری بالا
  • دوام و ماندگاری بالا
  • مقاومت مکانیکی و سایشی بالا
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و مواد شیمیایی
  • مقاوم در برابر سایش و پارگی
  • مقاوم در برابر فشرده سازی
  • مقاوم در برابر لغزش
  • چگالی و وزن کم
  • سهولت قالب پذیری
  • قابل بازیافت (سازگار با محیط زیست)
  • جذب شوک‌ها و تنش‌ها
    بازار فعلی زیره‌ی کفش پلی یورتان تا کنون حدود 4.5 میلیارد دلار را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می‌شود که در سال 2024 این رقم تا حدود 5.9 میلیارد دلار رشد کند.

اخبار خارجی

گزارش بازار جهانی پلی یورتان 2023

15 فوریه 2023
اندازه بازار جهانی صنعت پلی یورتان، رقبای دارای سهم بازار و روند بازار در این گزارش ارائه شده است.

کشورهای تحت پوشش بازار پلی یورتان، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، روسیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و استرالیا هستند.

شرکت های شیمیایی مختلف از جمله Dow Chemical Company, BASF SE, Covestro, Huntsman Corp, Eastman Chemical Co, Mitsui Chemicals, و … جزء بازیگران اصلی بازار پلی یورتان محسوب می‌شوند.

بازار جهانی پلی یورتان از 77.6 میلیارد دلار در سال 2022 به 88.34 میلیارد دلار در سال 2023 با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 13.8 درصد خواهد رسید.

جنگ روسیه و اوکراین منجر به تحریم‌های اقتصادی چندین کشور و اختلال در زنجیره تامین شده است. بنابراین انتظار می رود بازار پلی یورتان از 143.8 میلیارد دلار در سال 2027 با CAGR 13درصد رشد کند.

تجزیه و تحلیل بازار چسب اروپا

22 می 2023
براساس ترکیبات شیمیایی و ساختار چسب‌ها میتوان آن‌ها را به چسب‌های سیلیکونی، چسب‌های ارگانوسیلیکون، چسب‌های پلی یورتان، چسب‌های رزین اپوکسی، چسب‌های آکریلیک و غیره طبقه بندی کرد.

علاوه بر کاربردهای سنتی استفاده از چسب در صنایع مختلف و محصولات مصرفی، زمینه‌های نوظهور مانند انرژی‌های نو، فتوولتائیک، الکترونیک، مراقبت‌های بهداشتی و صنایع نظامی نیز می‌توانند توسعه بیشتری را برای صنعت چسب فراهم کنند.

چسب‌های پلی یورتان با انعطاف پذیری عالی، مقاومت در برابر ضربه، مواد شیمیایی، سایش و مقاومت در برابر دماهای پایین در این زمینه پیشرو هستند.

بازار جهانی چسب در سال 2021 تقریباً 60 میلیارد دلار بود و انتظار می رود تا سال 2030 به 80 میلیارد دلار برسد. از نظر بازارهای مصرفی، منطقه آسیا بزرگترین بخش بازار چسب (حدود 52 درصد) از کل مصرف را به خود اختصاص می دهد.

از نظر سهم بازار، تولید کنندگان پیشرو چسب در اروپا در حال حاضر شامل شرکت‌های بزرگ AkzoNobel، Sika، Henkel، Huntsman، Fuller می‌باشند.
بر اساس برآوردهای اولیه یورواستات، در فوریه 2023 در مقایسه با ژانویه 2023، نرخ تولید این محصول در اروپا 2.3 درصد افزایش یافت.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

با این حال، تقاضای MMDI در چین ضعیف باقی ماند زیرا تقاضا برای MMDI در صنایع اصلی پایین دستی مانند تولید کنندگان رزین زیره کفش پی یو نسبتاً کم بود.

صنعت نساجی و پوشاک یکی از بخش‌های اصلی MMDI است. صادرات نساجی و پوشاک چین در آوریل 2023 به 25.66 میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش منسوجات و پوشاک چین، از ژانویه تا مارس 2023 به 369.86 میلیارد یوان رسید که نسبت به سال گذشته 22.8 درصد افزایش داشت.

بنابراین، علاوه بر قیمت گذاری پایدار توسط تامین کنندگان MMDI، بهبود تقاضای صنایع پایین دستی نیز یک محرک حمایتی برای روند پایدار و صعودی در بازار MMDI چین است.
منبع: www.pudaily.com

کشف میکروب‌های بازیافت کننده پلاستیک‌های پلی یورتان در دمای پایین

12 می 2023
محققان، میکروب هایی را از مناطق آلپ و قطب شمال کشف کرده اند که می‌توانند پلاستیک‌های پلی یورتان را بدون نیاز به دمای بالا تجزیه کنند.

دانشمندان مؤسسه فدرال سوئیس WSL یافته‌های خود را این هفته در Frontiers in Microbiology منتشر کردند و به جزئیات چگونگی هضم باکتری‌ها و قارچ‌های سازگار با سرما از مناطق قطبی و کوه‌های آلپ سوئیس پرداختند.

میکروارگانیسم‌های پلاستیک‌خوار برای اعمال فعالیت خود به دمای بالا تمایل دارند. در ادامه محققان توضیح دادند: «چندین میکروارگانیسمی که می‌توانند این کار را انجام دهند قبلاً یافت شده‌اند، اما زمانی که در مقیاس صنعتی استفاده می‌شوند، آنزیم‌های موجود در آن‌ها فقط در دمای بالای 30 درجه سانتی گراد فعالیت می‌کنند. از این رو گرمایش مورد نیاز در کاربردهای صنعتی، افزایش هزینه را به دنبال دارد.

متأسفانه، هیچ یک از میکروارگانیسم‌های آزمایش شده موفق به تجزیه پلی اتیلن نبودند. اما 56 درصد از سویه‌های آزمایش شده، پلی استر-پلی یورتان زیست تخریب پذیر را در 15 درجه سانتیگراد (59 درجه فارنهایت) تجزیه کردند.

ادتیو گرافن شرکت Black Swan، مقاومت در برابر سایش ترموپلاستیک‌ها را بهبود می‌بخشد

8 می 2023
آخرین نسخه از مواد نانوپلاکت گرافن شرکت Black Swan با نام (“Graphcore”) مقاومت سایشی کامپوزیت‌ها را در محدوده 60 تا 80 درصد ،در صورت استفاده به عنوان افزودنی در پلی یورتان ترموپلاستیک افزایش می‌دهد.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره دوم

این ترکیب منحصربه‌فرد، TPU را برای کاربردهای مختلف از جمله صنعت خودرو، تجهیزات ورزشی، روکش‌های نساجی، گوشی‌های موبایل و … مناسب می‌سازد.
سیمون مارکوت، رئیس و مدیر اجرایی Black Swan Graphene، اظهار داشت: “نتایج عملکرد نشان می‌دهد که گرافن می‌تواند صنعت عظیم پلیمر را متحول کند. گرافن علاوه بر بهبود مقاومت در برابر سایش، به دلیل کاهش وزن، منجر به صرفه جویی در هزینه‌ها نیز می‌گردد.

ارائــه محـصـولات جدید شــرکت Base Materials بـرای فرایند‌های قالب گیری نوین

27 آوریل 2023
شرکت Base Materials فناوری نوآورانه‌ای را برای تولید کامپوزیت‌ها، از جمله اپوکسی و محصولات قالب گیری پلی‌یورتان مورد استفاده در شکل‌دهی خلاء، شکل دهی حرارتی، مدل سازی خودرو و الگوهای ریخته گری مناسب، ساخت قالب‌های پلیمری تقویت‌شده با الیاف (FRP) و غیره ارائه می‌کند.

جان میلر، مدیر عامل Base Materials می‌گوید: محصولات ارائه شده در این فرایند، به دلیل افزایش پایداری ابعادی، برای استفاده در طیف گسترده ای از برنامه‌ها مناسب است.
محصولات Base Materials شامل BP1700 و BP1200 و BP600، با چسب‌ها، درزگیرها و عوامل رهاسازی قابل تطبیق هستند.


گردآوری و تالیف در واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *