خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

اخبار خارجی

تجزیه و تحلیل داده‌های پایان سال 2023صنعت پلی یورتان چین

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

با رشد مداوم اقتصاد و افزایش تقاضای مصرف کنندگان، محصولات پلی یورتان به دلیل انعطاف پذیری عالی در دمای پایین، مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر تشعشع و چسبندگی خوب، به تدریج به جایگزین‌های ایده‌آل برای مواد سنتی تبدیل می‌شوند و استفاده از محصولات پلی یورتان به دلیل تقاضای بازار و پیشرفت تکنولوژی افزایش می‌یابد.

در بخش فوم پلی یورتان منعطف، به دلیل رشد قوی بازار، تولید و فروش خودرو در چین در سال 2023 به طور قابل توجهی از سال قبل پیشی گرفت و باعث افزایش مصرف پلی یورتان در خودروسازی شد. با این حال، تقاضا برای فوم مبلمان آنطور که انتظار می‌رفت قوی نبود و نرخ رشد صنعت مبلمان کاهش یافت.

در بخش فوم سخت، بازار یخچال، فریزر و صنایع برودتی در سال 2023 رشد سریعی را با نرخ رشد تولید 15 درصد نشان داد که به نوبه خود تقاضا برای پلی یورتان در تولید یخچال و صنایع برودتی را افزایش داد.

علاوه بر این، تاکید چین بر صنایع برودتی و حمایت از آن، فرصت‌های جدیدی را به ارمغان آورد که منجر به افزایش مصرف پانل‌های پلی یورتان شد.

در زمینه رزین پلی یورتان برای تولید زیره کفش، مصرف محصولات کفش چین بیش از 20 درصد از کل تولید جهانی را تشکیل می‌دهد که نشان دهنده پتانسیل قابل توجه بازار در مقایسه با مصرف سرانه در کشورهای توسعه یافته است. علاوه بر این، رزین پلی یورتان  برای زیره کفش، به عنوان یک ماده سازگار با محیط زیست، به طور طبیعی پس از دور انداختن زیره کفش، تخریب می‌شود و به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند. با افزایش تقاضا برای پایداری زیست محیطی، شرکت‌های بیشتری وارد این بازار می‌شوند.

در سال 2023، مصرف رزین پلی یورتان برای زیره کفش در چین به 540000 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد افزایش داشت.

در صنعت چسب، روند تمایز قابل توجهی در صنایع پایین دستی چسب‌ها و درزگیرهای پلی یورتان در سال 2023 وجود داشت. صنعت خودرو به محرک اصلی رشد در این زمینه تبدیل شد، به‌ویژه گسترش سریع بازار (NEV) new energy vehicle  چین، منجر به تقاضای قابل‌توجهی برای چسب‌های ساختاری و چسب‌های رسانای حرارتی در NEV در مقایسه با وسایل نقلیه سنتی شد و مصرف چسب‌های پلی یورتان و درزگیرها را افزایش داد.

 مصرف محصولات پلی یورتان چین در سال 2023میزان مصرف محصولات پلی یورتان چین نسبت به مدت مشابه سال قبل (درصد)
حلال‌ها13.76 میلیون تن5% افزایش
فوم‌های پلی یورتان انعطاف پذیر3.02 میلیون تن6.2% افزایش  
فوم‎‌های پلی یورتان سخت2.7 میلیون تن6.8% افزایش
رزین پلی یورتان مخصوص زیره کفش و چرم مصنوعی2.99 میلیون تن1.5% افزایش  
CASE (پوشش، چسب، درزگیر، الاستومر)5.05 میلیون تن5.6% افزایش
فوم پلی یورتان (صنعت خودرو)687000 تن11.5% افزایش
فوم پلی یورتان (صنعت مبلمان)1.57 میلیون تن6.3% افزایش
فوم پلی یورتان (صنایع برودتی، یخچال و فریزر)737000 تن13.2% افزایش
فوم پلی یورتان (ساندویچ پانل)380000تن8% افزایش

به دنبال افزایش نفت خام و بنزن،  بازار MDI چین روند صعودی را تجربه می‌کند

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

قیمت نفت خام جهانی در طول تعطیلات جشنواره بهاری چین افزایش یافت و معاملات آتی نفت خام برنت تا 16 فوریه حدود 83.47 دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به دوره قبل از تعطیلات 2.25 درصد افزایش داشت.

از نظر عرضه، نرخ انطباق با برنامه کاهش تولید اوپک برای سه ماهه اول 2024، از 33 درصد فراتر رفته است. علاوه بر این، درگیری مداوم بین فلسطین و اسرائیل و ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی، نگرانی‌هایی را در بازار در مورد خطر بدتر شدن وضعیت در سراسر خاورمیانه ایجاد کرده است که به عوامل اصلی افزایش قیمت جهانی نفت در طول جشنواره بهار تبدیل شده است. با نگاهی به آینده، بازار جهانی نفت پس از تعطیلات جشنواره بهار ممکن است به راحتی تقویت شود اما کاهش آن دشوار است.

علاوه بر این، برخی از داده‌های اقتصادی در آسیا در حال بهبود هستند و در حالی که انتظارات تقاضای جهانی همچنان تحت فشار است، هنوز جایی برای بهبود وجود دارد. انتظار می‌رود قیمت آتی نفت خام برنت بالای 80 دلار در هر بشکه ثابت بماند.

چین تعدیل قیمت نفت پالایش شده را از 19 فوریه آغاز می‌کند. قیمت نفت پالایش شده چین از قانون تعدیل هر ده روز کاری پیروی می‌کند. از ابتدای سال جاری، قیمت نفت پالایش شده در چین با دو افزایش و یک کاهش، در سه نوبت تعدیل شده است.

قیمت جهانی نفت خام همراه با عرضه محدود و افزایش قیمت قابل توجه استایرن در اروپا و ایالات متحده افزایش یافت. انتظار می‌رود عرضه و واردات بنزن در چین در ماه مارس کاهش یابد. با وجود موجودی کم و قیمت‌های بالا در بازارهای خارج از کشور و همچنین انتظار برای افزایش قیمت نفت پالایش شده، بازار بنزن چین همچنان حرکت صعودی دارد.

همچنین بازار PMDI چین پس از تعطیلات جشنواره بهار به شدت افزایش می‌یابد. قبل از تعطیلات، بازار MDI چین ضعیف‌تر شد، زیرا تولیدکنندگان پایین دستی به تدریج تولید را کاهش دادند. با این حال، به دلیل نگهداری چندین واحد MDI در مقیاس بزرگ در چین در ژانویه  و محدودیت‌های لجستیکی نزدیک به تعطیلات، عرضه کالاهای نقطه‌ای کاهش یافت و منجر به کاهش سطح موجودی MDI در چین شد.

در 18 فوریه، اولین روز معاملاتی پس از تعطیلات، معامله‌گران به تدریج کار خود را از سر گرفتند. مشابه با بازار بنزن، افزایش قیمت PMDI پس از تعطیلات نیز تحت تأثیر افزایش بازارهای جهانی MDI قرار گرفت. قبل از تعطیلات شرکت‌های BASF و Wanhua افزایش قیمت در بازارهای ASEAN و جنوب آسیا را اعلام کردند که به ترتیب منجر به افزایش قیمت در بازار محلی MDI شد.

در طول تعطیلات جشنواره بهار، بازار MDI کره به دلیل افزایش سریع قیمت بنزن افزایش یافت. در اروپا، از یک سو انتظار بازگشت تقاضا در صنعت ساختمان در ماه مارس وجود دارد که منجر به ورود تولیدکنندگان میان‌دستی و پایین‌دستی به بازار برای ذخیره‌سازی می‌شود. از سوی دیگر، برخی از تامین کنندگان اروپایی عرضه را محدود کرده اند. همه این‌ها منجر به یک روند صعودی در بازار MDI اروپا تحت الگوی “کاهش عرضه و افزایش تقاضا” می‌شود.

در چین، پیشنهادات اصلی برای PMDI در 18 فوریه حدود 16500 تا 16800 یوان در هر تن است. قیمت ثابت PMDI جدید شرکت Wanhua  17500 یوان در هر تن تعیین شده است و قیمت ثابت PMDI جدید شرکت  Covestro تحت فشار فزاینده مواد خام آن‌ها که حمایت قوی تری از بازار PMDI چین را فراهم می‌کند، 17200 یوان در هر تن تعیین شده است.

انصراف شرکت Lanxess Eyes از تجارت پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

بر اساس گزارش اختصاصی روزنامه Handelsblatt، شرکت بزرگ مواد شیمیایی تخصصی آلمان  (Lanxess)، در جستجوی خریدار برای بخش پلی یورتان خود است. این شرکت از خدمات بانک مشهور دویچه استفاده کرده است که ارزش آن تا 600 میلیون یورو برآورد شده است.

اخبار این واگذاری در بحبوحه تلاش‌های مجدد شرکت Lanxess برای ساده‌سازی فعالیت‌های خود منتشر شده است. اجرای این فرایند نشان‌دهنده یک تغییر استراتژیک برای شرکت Lanxess است زیرا تلاش می‌کند در چشم‌انداز چالش‌برانگیز و رقابتی بازار جهانی مواد شیمیایی حرکت کند.

در این میان، Lanxess و Deutsche Bank هر دو سکوت را انتخاب کرده اند و از ارائه هرگونه اظهار نظر در این مورد خودداری کرده ‌ند. با این حال، این سکوت، کارساز نبوده است. زیرا سهام شرکت Lanxess پس از این خبر افزایش یافت که نشان‌دهنده علاقه سرمایه‌گذاران بود.

 واگذاری بالقوه واحد پلی یورتان شرکت Lanxess نشان دهنده ارزیابی مداوم شرکت‌ها و پیکربندی مجدد سبدهای تجاریشان می‌باشد.

 سرمایه گذاری بالقوه شرکت Lanxess از بازار پلاستیک، گواهی بر استراتژی تجاری در حال تحول است که منجر به ارائه بینشی شگفت انگیز از پویایی در حال تغییر صنعت مواد شیمیایی می‌گردد.

امکان تبدیل ضایعات لبنی به پلی یورتان و سایر پلاستیک‌های زیستی

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

از آنجایی که موضوع آلودگی پلاستیکی در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است. آتانو بیسواس (Atanu Biswas)، شیمیدان محقق در مرکز ملی تحقیقات بهره برداری کشاورزی (ARS) Agricultural Research Service  بیشتر دوران حرفه‌ای خود را صرف کاوش در راه‌های تبدیل ضایعات کشاورزی به پلاستیک‌های زیستی کرده است.

آخرین تلاش بیسواس، استفاده از ضایعات لبنی به ویژه لاکتوز، نوعی قند تولید شده توسط صنایع لبنی به عنوان یک محصول جانبی است. لاکتوز از ساکاریدها تشکیل شده است که شیمی مناسبی برای تشکیل پلاستیک‌های زیستی دارد. با استفاده از این ماده به عنوان نقطه شروع، بیسواس توانسته است آن را به پلی یورتان و دیگر پلیمرهای بیوپلاستیک با کاربردهای بالقوه و گسترده در صنایع مختلف و محصولات مصرفی تبدیل کند.

یکی از پیشرفت‌های مهم در رویکرد بیسواس، استفاده از فناوری مایکروویو است. بیسواس با استفاده از این روش توانست پلیمرهای بیوپلاستیک بسازد. علاوه بر این، از آنجایی که لاکتوز، یک دی ساکارید گالاکتوز می‌باشد، ممکن است زیست تخریب پذیر باشد، اگرچه تحقیقات بیشتری برای تأیید این امر ضروری است.

چالش پیش روی دانشمندانی که پلاستیک‌های زیستی جدید تولید می‌کنند، تکرار ویژگی‌هایی است که پلاستیک‌های معمولی ارائه می‌دهند، مانند سختی و انعطاف پذیری. در حالی که پلاستیک‌های زیستی مبتنی بر لاکتوز در حال حاضر طیف کاملی از ویژگی‌هایی را که پلاستیک‌های معمولی ارائه می‌دهند تکرار نمی‌کنند، اما می‌توانند برای کاربردهای خاص مانند عایق، مبلمان، کفش، کفپوش لاستیکی یا برخی تجهیزات پزشکی مفید باشند. بیسواس معتقد است که در شرایط مناسب می‌توان آن‌ها را توسعه داد تا برای کاربردهای دیگر مفید باشند.

بیسواس در ادامه بیان نمود که به طور کلی، پلاستیک‌های زیستی می‌توانند جایگزین بخش قابل توجهی از مواد پلاستیکی معمولی شوند. بیوپلاستیک‌های جدید زمینه‌ای سودمند را برای صنعت، کشاورزان و مصرف‌کنندگان فراهم می‌آورد.

دستیابی به فرصت های جدید در صنعت پوشش‌های پلی یورتان مبتنی بر آب در چین

صنعت رنگ و پوشش چین بسیار رقابتی است و ساختار مشخصی دارد. در این بازار کاملاً رقابتی، سهم بازار به تدریج به سمت صاحبان برندهای شناخته شده متمرکز می‌شود و ساختاری با سه رده متمایز را ارائه می‌دهد.

رده بالا متشکل از شرکت‌های بین المللی مانندNippon Paint، AkzoNobel، PPG Industries می‌باشدکه دارای طیف گسترده‌ای از محصولات رنگ هستند و سهم بازار بسیار خوبی در چین دارند. رده دوم شامل تولید کنندگان برجسته پوشش‌ها در کشور چین می‌باشد که در سال‌های اخیر به سرعت سهم بازار را به دست آورده‌اند، به ویژه شرکت‌هایی مانند 3TREES و Oriental Yuhong که از مزایای نسبی در بخش‌های خاص بازار برخوردار هستند و رده سوم شامل تعداد زیادی شرکت‌های کوچک داخلی می‌باشد.

صنعت پوشش ضد آب پلی یورتان چین با داشتن موانع بالا،  منجر به چالش‌های بسیار برای ورود شرکت‌های جدید به بازار می‌شود. با توجه به پیچیدگی نسبی فناوری تولید و نیازهای بالا برای تاسیسات تولید و اپراتورها، کمتر از 200 تولید کننده در چین قادر به تولید پوشش‌های ضد آب پلی یورتان هستند.

 نوسازی جوامع قدیمی ممکن است به نقطه رشد جدیدی برای صنعت پوشش تبدیل شود. از آنجایی که چین به نوسازی جوامع مسکونی قدیمی در سال 2023، سرعت بخشیده است، این امر فرصت‌های رشد جدیدی را برای صنعت پوشش ارائه می‌دهد.

صنعت پوشش چین در گذشته رشد نوسانی را تجربه کرده است و انتظار می‌رود در آینده نیز رشد قوی‌تری داشته باشد. چین از زمان پیشی گرفتن از ایالات متحده در تولید در سال 2009، بزرگترین تولید کننده در زمینه رنگ و پوشش در جهان بوده است.

پوشش‌های پلی‌یورتان مبتنی بر آب، به دلیل سازگاری با محیط‌زیست و عملکرد برتر، سهم بیشتری را در بازار پوشش چین به خود اختصاص می‌دهند. بر همین اساس، تقاضا برای پلی اتر پلی اُل‌ها، به‌عنوان یکی از مواد اولیه اصلی پلی‌یورتان، در صنعت پوشش‌ نیز رشد سریعی را تجربه می‌کند.

راه‌اندازی مرکز توزیع جدید شرکتPearl Polyurethane Systems در کشور هند

 شرکت Pearl Polyurethane Systems پیشرو در راه حل‌های عایق پلی یورتان و سایر کاربردهای مبتنی بر پلی یورتان که مقر آن در دبی است،  آخرین نقطه عطف توسعه خود را با ایجاد یک مرکز توزیع در ماهاراشترا هند اعلام نموده است.

این مرکز توزیع، خدمات بهبود یافته‌ای را به مشتریان شرکت Pearl در هند ارائه می‌دهد. مکان جدید، گامی مهم در ماموریت این شرکت برای گسترش دسترسی و خدمت رسانی بهتر به مشتریان در سراسر شبه قاره هند است.

 این سازمان اعتقاد دارد که نزدیکی به مشتریان برای ارائه بالاترین سطح خدمات به آن‌ها ضروری است. مارتین کروزینا (Martin Kruczinna) ، مدیر عامل شرکت Pearl Polyurethane Systems در مورد راه اندازی مرکز جدید اظهار داشت: “ما بسیار هیجان زده هستیم که راه‌اندازی مرکز توزیع جدید خود را در هند اعلام کنیم و راه حل‌های مبتکرانه مبتنی بر پلی یورتان را ارائه دهیم. 

 همچنین این شرکت اعلام کرد که به طور فعال برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان جهانی خود آماده هستیم  و شاهد افتتاح مکان‌های اداری و مراکز توزیع بیشتری در بازارهای بین‌المللی کلیدی در سال‌های آینده خواهیم بود.

سومان بندی(Suman Bandi)، مدیر توسعه کسب و کار شرکت Pearl طبق گزارشی که آژانس بین المللی انرژی منتشر کرده است، اعلام نمود که رشد سریع مصرف سوخت فسیلی باعث افزایش انتشار سالانه CO2 در هند شده و به بالاترین میزان در جهان تبدیل شده است. برای معکوس کردن این روند، هند به سمت صنایع سبزتر  و سازگار با محیط زیست حرکت می‌کند و قصد دارد تا سال 2030 کل انتشار کربن پیش بینی شده خود را به میزان یک میلیارد تن کاهش دهد. این کشور قصد دارد تا سال 2070 به انتشار خالص صفر برسد و 50 درصد نیاز برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر برآورده کند.

این اتفاق به شرکت Pearl فرصتی می‌دهد تا سیستم‌های عایق پلی یورتان پایدارتری ارائه دهد.

تیم تحقیق و توسعه شرکت Pearl با تمرکز بر سیستم‌های پایدار، جایزه پروژه عایق نوآورانه سال 2021 را برای راه اندازی اولین طرح تحقیق و توسعه در خاورمیانه و بعد از آن در سال 2022 برای راه اندازی محصول جدید پایدارتر به دست آورد.

شرکت pearl  همچنین عضو مادام العمر انجمن پلی یورتان هند (IPUA) است و به طور فعال در COP28 شرکت کرد تا تخصص خود را در بحث‌های اصلاحات شرایط جوی به اشتراک بگذارد تا از هدف جهانی دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 حمایت کند.

نمایشگاه‌های خارجی برگزار شده

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

نمایشگاه پلی یورتانکس 2024

 پانزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تخصصی مواد اولیه، تجهیزات و فناوری‌های تولید پلی یورتان

  •  تاریخ برگزاری: 26 تا 28 مارس 2024
  • محل برگزاری: نمایشگاه Expocentre، مسکو، روسیه
  • سازمان دهنده: Mir-Expo Exhibition Company LLC

پلی یورتانکس، یک رویداد بین المللی تخصصی منحصر به فرد در روسیه است که به مواد و تجهیزات پلی یورتان اختصاص دارد و بازتابی از دستاوردها در حوزه فناوری مواد است  که به غرفه داران در ایجاد ارتباطات تجاری جدید کمک می‌کند.

اهداف برگزاری این رویداد با سه جزء توسعه روابط صنعتی و اقتصادی، تبادل اطلاعات علمی و فنی، معرفی و کاربرد فناوری‌های نوآورانه تولید و معرفی پلی یورتان‌ها تعریف می‌شود.

از موضوعات این نمایشگاه می‌توان به مواد اولیه جهت تولید پلی یورتان، افزودنی‌های پلی یورتان، رنگ‌ها، پرکننده‌ها، کاتالیزورها و سورفکتانت‌ها برای انواع فوم‌های انعطاف پذیر، سخت و میکروسلولی، پوشش‌های پلی یورتان، چسب‌ها، درزگیرها و الاستومرها،  پلی اُل‌ها، ایزوسیانات‌ها، بازدارنده‌های شعله، روکش‌های انعطاف پذیر برای پانل‌های PUR/PIR، رزین‌های ریخته گری، تثبیت کننده‌ها، عوامل رهاسازی، عوامل دمنده و …. اشاره نمود.

همچنین ماشین آلات و تجهیزات پلی یورتان در این نمایشگاه از جمله ماشین آلات  اندازه گیری جریان، پمپ های دنده‌ای، پمپ‌های پیچی، پمپ‌های انتقال، مبدل‌های حرارتی فشار قوی و میکسرهای استاتیک، دستگاه‌های اندازه گیری و اختلاط فشار بالا و پایین،  ماشین آلات پردازش پلی یورتان و … معرفی شدند.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم
خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم
خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم
خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

نمایشگاه های خارجی پیش رو

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

نمایشگاه UTECH اروپا 2024

  • سه شنبه، 23 آوریل 2024 – پنجشنبه، 25 آوریل 2024
  • ماستریخت، هلند

UTECH Europe نمایشگاه و کنفرانس بین المللی برای صنعت پلی یورتان جهانی است. این رویداد در تاریخ 23 تا 25 آوریل 2024 به MECC ماستریخت هلند باز می‌گردد.

امکان برقراری ارتباط با متخصصان پلی یورتان از سراسر جهان، ارائه آخرین راه حل‌ها و نوآوری‌های رهبران صنعت و اطلاع از پیشرفت‌های اخیر از مزایای نمایشگاه UTECH اروپا 2024 می‌باشد.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم
خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

تعادل بین واکنش های فوم شدن و ژل شدن

برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید

روند قیمتی پتروشیمی کارون بهمن ماه 1402

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

روند قیمتی پتروشیمی کارون اسفند ماه 1402

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

روند قیمت های جهانی

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم
خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره هفتم

گردآوری و تالیف در واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *