کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی

کفپوش بیمارستانی

چرا کفپوش بیمارستانی

از آنجا که بخش‌های مختلف بیمارستانی مانند راهروها، کلینیک‌ها، اتاق‌های عمل، اورژانس، آزمایشگاه‌ها، مراکز عکسبرداری و… همه روزه و در طول 24 ساعت شبانه روز در معرض هزاران عامل حرکتی از جمله تردد تعداد زیادی بیمار و کادر بیمارستان، ویلچرها، تخت‌ها و سایز تجهیزات قرار دارند، انتخاب یک کفپوش بیمارستانی مناسب که بتواند در برابر آنها مقاومت کند بسیار حایز اهمیت است.

از آنجا که چنین محیط‌های دارای شرایط منحصر به فردی هستند هنگام انتخاب یک کفپوش بیمارستانی مناسب باید عوامل متعددی در نظر گرفته شود.

مهمترین ویژگی‌های مورد نیاز برای کفپوش بیمارستانی و کفپوش اتاق عمل

  • آنتی باکتریال(ضد میکروب): کفپوش بیمارستانی باید عوامل آلوده کننده و بیمازی زا ( قارچ، باکتری) را کنترل کرده و از شیوع آنها جلوگیری کند.
  • ایمنی در برابر آتش
  • مقاوم در برابر حرکات زیاد و متعدد
  • تمیز کردن آسان: پوشش کف باید در برابر سایش مقاوم باشد، نگهداری و تمیز کردن آن آسان باشد و در برابر پاک کننده‌های شیمیایی مقاوم باشد.
  • یکپارچه و بدون درز: این ویژگی احتمال تجمع گرد و غبار، آلودگی و حتی میکروب‌ها را کاهش می‌دهد.
  • مقاوم در برابر لغزش: انتخاب پوشش های کف باید مقاومت در برابر لغزش را برای مکان خاص و انواع ترافیک پا در نظر بگیرد تا احتمال لغزش، لیز خوردگی و زمین خوردن به حداقل برسد.
  • مقاوم در برابر سایش: با توجه به حجم بالای ترافیک پا در یک مرکز بهداشتی درمانی، توجه به کفپوش‌هایی که بتوانند در برابر آن مقاومت کنند مهم است.
  • کاهش صدا: تهیه کفپوش‌های کاهش دهنده سر و صدا برای اطمینان از محیطی امن و راحت برای کارکنان و بیماران یک امر ضروری است.
  • انعطاف پذیری: یک حس نرمی و راحتی در کف پا ایجاد می‌کند.

با توجه به ویژگی‌ها و ملزومات مورد نیاز برای کفپوش بیمارستانی و کفپوش اتاق عمل، در بین انواع مختلف موجود به عنوان کفپوش، کفپوش‌های پلی یورتان و کفپوش‌های اپوکسی بهترین انتخاب هستند.

کفپوش بیمارستانی پلی یورتان

کفپوش بیمارستانی پلی یورتان می‌تواند به عنوان پوشش روی سطح پایه‌ی سیمانی اجرا شود، و یک پوشش با دوام و عمر مفید طولانی برای محیط‌های پرتردد و مستعد ضربه و ساییدگی و همچنین نیازمند به مقاومت در برابر شوک‌های حرارتی و دمایی مانند بیمارستان ایجاد کند.

کفپوش بیمارستانی

مزایای پلی یورتان به عنوان کفپوش بیمارستانی و کفپوش اتاق عمل

  • هر شکاف در پوشش کف، محل تولید طبیعی باکتری‌ها است که کفپوش‌های یکپارچه و بدون درز پلی یورتان یک سد مهر و موم شده ایجاد و آن را ضد میکروب می‌کنند.
  • پوششی بسیار بادوام و مقاوم در برابر بیشتر مواد شیمیایی است.
  • این سیستم کفپوش بیمارستانی برای مدت طولانی طرح و رنگ کف را حفظ می‌کند و نیاز به نگهداری کمی دارد.
  • مقاومت بالایی در برابر رطوبت و نوسانات دمایی فراهم می‌کند.

کفپوش بیمارستانی اپوکسی

پوشش‌های کف اپوکسی، پرکاربردترین سیستم کفپوش بیمارستانی است زیرا تمام مشخصات مورد نیاز برای چنین محیطی  را دارا می‌باشد.

مزایای اپوکسی به عنوان کفپوش پزشکی، کفپوش بیمارستانی و کفپوش اتاق عمل

  • مقاومت در برابر محلول های پاک کننده قوی:  بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها به منظور حفظ بهداشت نیاز به نظافت روزانه دارند. این مهم در مناطقی مانند اورژانس، مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های عمل، که باید همیشه تمیز باشند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. تمیز کردن این کف‌ها و ریشه کن کردن انواع مختلف باکتری‌های مضر که می‌توانند به بیماران و کارکنان آسیب برسانند‌، به برخی از راه حل‌های تمیز کننده قوی نیاز دارد. این محلول‌های تمیز کننده فرمول‌های قدرتمندی دارند که می‌توانند به انواع کف آسیب برسانند، به همین دلیل بهتر است از کفپوش بیمارستانی اپوکسی استفاده شود تا سطح محکمی فراهم شود که بتواند در برابر سختی‌های کار روزانه مقاومت کند و همچنین در برابر برخی از قوی ترین پاک کننده‌ها مقاوم باشد.
  • ضد میکروب و خاصیت کنترل پاتوژن: پوشش اپوکسی غیر متخلخل تضمین می‌کند که باکتری‌ها و سایر عوامل بیماری زا به کف نمی‌چسبند و به آن نفوذ نمی‌کنند و به شما امکان می‌دهد بلافاصله آنها را تمیز و از بین ببرید.
  • افزایش ایمنی برای بیماران و کارکنان: کف بیمارستان و درمانگاه مناطقی با فعالیت بالا هستند که به کف‌هایی نیاز دارند که سلامتی و رفاه بیماران و کادر پزشکی را به خطر نمی اندازد. سطح ناهموار کف می‌تواند خطرات مختلف لغزش و زمین خوردن را به همراه ایجاد ناراحتی‌های دیگری ایجاد کند که می‌تواند بر عملکردهای پزشکی تأثیر منفی بگذارد. داشتن کف پوشیده شده با اپوکسی، یک سطح با دوام و ایمن را برای کار و حرکت فراهم می‌کند. کفپوش اپوکسی یک سطح مقاوم در برابر لغزش فراهم می‌کند که برای دستگاه‌های مختلف چرخدار موجود در یک مرکز درمانی مفید است و باعث می‌شود حمل و نقل و حرکت در کل بسیار ایمن تر باشد.
کفپوش بیمارستانی اپوکسی

کفپوش اپوکسی شامل انواع گوناگونی است که می‌توان مطابق با محیط مورد نظر نوع مناسب را انتخاب کرد.

  • کفپوش آنتی استاتیک اپوکسی: این نوع از کفپوش از تجمع بارالکتریکی جلوگیری می‌کند، از این رو برای محیط‌هایی که دارای تجهیزات الکترونیکی متعددی است مانند اتا‌ق‌های عمل و مراکزتصویربرداری انتخاب مناسبی است.
  • کفپوش ضد اسید اپوکسی: کفپوش ضد اسید مقاومت بالایی در برابر اسیدهای قوی، بازها، حلال‌ها و الکل‌ها ایجاد می‌کند و برای بخش‌های بیمارستانی که با این قبیل مواد سروکار دارند مانند آزمایشگاه‌ها کاربرد دارند.
  • کفپوش بهداشتی اپوکسی: کفپوش بهداشتی یا همان آنتی باکتریال مقاومت بالایی در برابر میکروب‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها، کپک‌ها و دیگر انواع آلوده کننده‌ها ایجاد می‌کند و در نتیجه بهداشت محیط تضمین می‌شود. از این رو برای محیط‌هایی که نیازمند به بهداشت بسیار بالا هستند از جمله بیمارستان و اتاق‌های عمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کفپوش آنتی داست اپوکسی: این پوشش‌ها خاصیت ضد گرد و غبار خوبی را به همراه مقاومت شیمیایی و سایشی و همینطور چسبندگی  ایجاد می‌کنند که آنها را به انتخابی مناسب به عنوان کفپوش بیمارستانی تبدیل می‌کند.
  • کفپوش ضد لغزش اپوکسی: این کفپوش‌ها به دلیل ساختار ویژه مقاومت بالایی در برابر لغزش ایجاد کرده و در محیط‌های لغزنده و پر تردد از جمله بیمارستان مفید است.

 برای آشنایی بیشتر با انواع کفپوش‌های اپوکسی می‌توانید مقاله کدام کفپوش اپوکسی برای شما مناسب است را مطالعه کنید.


گردآوری و ترجمه: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر

منابع:

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *