کفپوش خود تراز شونده (self-leveling) اپوکسی

کفپوش خود تراز شونده

کفپوش خود تراز شونده (self-leveling) اپوکسی

کفپوش self-leveling یا کفپوش خود تراز شونده اپوکسی یکی از رایج ترین انواع کفپوش اپوکسی است که می‌تواند روی کف‌های بتنی و یا سیمانی اجرا شود تا سطحی با دوام فراهم کند. دلیل نامگذاری کفپوش خود تراز شونده این است که با اجرای این کفپوش، یک سطح صاف، هموار، صیقلی و با بافتی ساده ایجاد می‌شود که بر خلاف سایر انواع کفپوش‌ها نیازی به غلتک و یا تجهیزات خاصی ندارد و همینطور مانند آنها ظاهری زبر و شبیه به پوست پرتقال ندارد.

مزایای کفپوش خود تراز شونده (self-leveling) اپوکسی

کفپوش self-leveling اپوکسی برای فضاهایی که نیازمند زیبایی ظاهری، دوام و مقاومت در برابر سایش است بسیار ایده آل است.

از ویژگی‌های منحصر بفرد کفپوش خود تراز شونده (self-leveling) اپوکسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استحکام: اپوکسی یکی از مقاوم‌ترین گزینه‌ها در بین کفپوش‌ها است که می‌تواند در برابر ترافیک، تردد و حتی ماشین آلات سنگین مانند لیفتراک مقاومت کند. این مقاومت، به کفپوش دوام فوق العاده و ماندگاری طولانی مدت می‌دهد.
  • مقاومت محیطی: اپوکسی می‌تواند در مقابل انواع مواد شیمیایی، سوزاننده، سمی و خطرناک که ممکن است روی کف‌های مختلف از جمله، کارخانجات تولید مواد دارویی و یا بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها ریخته باشد، مقاومت کند. همچنین می‌تواند در برابر صدمات و تغییر رنگ در اثر نور UV مقاومت کند. این خصوصیات به عمر کفپوش می‌افزاید و نیاز به تعمیرات را کاهش می‌دهد.
  • تمیزکارن آسان: کفپوش self-leveling اپوکسی برای تمیز شدن تقریبا به چیزی بیشتر ازآب و صابون نیاز ندارد. از سویی دیگر چون با یک کفپوش بدون درز و یکپارچه سر و کار داریم، به میکروب‌ها، قارچ‌ها و کپک اجازه رشد نمی‌دهد.
  • مقاومت در برابر لغزش: کفپوش self-leveling اپوکسی اگرچه که ممکن است براق به نظر بیاید، اما برای راه رفتن حتی در هنگام خیس بودن و یا مرطوب بودن کف نیز بسیار ایمن است. یک انتخاب مناسب برای کافی شاپ‌ها، رختکن‌ها و هر محیطی که ممکن است آب و یا سایر مایعات روی آن ریخته شود، می‌باشد.
  • ظاهر جذاب و زیبا: اپوکسی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها وجود دارد و حتی می‌توانید مخلوطی با مواد افزودنی فلزی یا شن کوارتز داشته باشید که الگوهای شگفت انگیزی را ایجاد می‌کند. اپوکسی خود تراز شونده نه تنها کف ایمن و سازگار است بلکه می‌تواند ظاهر و اعتبار یک برند را افزایش دهد.
  • مقاومت بالا در برابر خراش و ضربه
  • یکپارچه و بدون درز
  • امکان اجرا در ضخامت‌های متفاوت برای کاربردهای گوناگون

کاربرد کفپوش خود تراز شونده (self-leveling)

کفپوش خود تراز شونده (self-leveling) اپوکسی گزینه‌ی مناسبی برای کف‌های بتنی قدیمی دارای ترک و ضربه می‌باشد و در فضاهای گوناگون از جمله صنعتی، تجاری و مسکونی کاربرد دارد.

  • انبارهای کارخانجات و حتی فروشگاه‌ها
  • نمایشگاه‌ها
  • پارکینگ‌های تجاری
  • آشپزخانه‌های تجاری
  • بیمارستان‌ها
  • فضاها و سالن‌های ورزشی
  • و…
کاربرد کفپوش سلف لولینک

در حالت کلی اگر شما به دنبال گزینه‌ای هستید که کف‌های بتنی کهنه‌ی خود را به یک کف زیبا و ماندگار تبدیل کنید قطعا کفپوش self-leveling اپوکسی یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

اجرای کفپوش خود تراز شونده (self-leveling) اپوکسی

کفپوش خود تراز شونده اپوکسی

برای اجرای کفپوش self-leveling اپوکسی یک اپوکسی کار باید چندین مرحله را انجام بدهد:

  1. آماده سازی سطح: از آنجا که کفپوش self-leveling اپوکسی معمولا روی سطوح بتنی قدیمی و آسیب دیده اجرا می‌شود، پس پاکسازی و سپس تسطیح و ساب زنی زمین به منظور از بین بردن هر گونه آلودگی، گرد و غبار، روغن، چسب و هر نوع آلاینده‌ی دیگری اولین مرحله است.
  2. مرحله بعدی اجرای پرایمر اپوکسی روی کف است. اپوکسی کار با اجرای پرایمر موجب چسبندگی بهتر کفپوش می‌شود.
  3. در مرحله‌ی بعد باید تمام ترک‌ها و شکاف‌ها پوشانده شود تا شرایط برای داشتن سطحی بدون درز فراهم گردد.
  4. تهیه و آماده سازی کفپوش خود تراز شونده (self-leveling) اپوکسی برای اجرای نهایی: در این مرحله دو جز هاردنر و اپوکسی باهم مخلوط می‌شوند و در صورت نیاز می‌توان به آنها شن کوارتز نیز اضافه کرد که این باعث بهبود ضخامت، ویسکوزیته، مقاومت و زیبایی کفپوش می‌شود.
  5. در مرحله بعد، اپوکسی کار کفپوش را ریخته و به آرامی تا ضخامتی که مد نظر است پخش می‌کند.
  6. اپوکسی کار می‌تواند با استفاده از رنگ‌های مختلف به داشتن کفپوشی جذاب و زیبا کمک کند و حتی می‌تواند لوگوی مخصوص تجارت شما را نیز روی آن طراحی کند. همچنین با استفاده از رنگ بندی‌های گوناگون می‌توان محدوده‌های مشخص و یا ایمن را در انبارها، سالن‌های تولید و کارخانجات طراحی کرد.
  7. مرحله‌ی مهم دیگر خروج حباب‌های ایجاد شده است.
  8. بعد از گذشت چند روز کفپوش آماده است.

گردآوری و ترجمه: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر

منابع:

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *