صرفه جویی در هزینه با اسپری فوم پلی یورتان

اسپری فوم پلی یورتان

صرفه جویی در هزینه با اسپری فوم پلی یورتان

سقف تجاری جدید خرید کوچکی نیست. چه به تازگی یک ساختمان جدید خریداری کرده باشید و چه سقف قدیمی شما چکه می‌کند، فکر کردن به این سرمایه گذاری قابل توجه بسیار دلهره آور است. علاوه بر هزینه‌های مواد، عوامل دیگری باعث می‌شوند که هزینه پروژه سقف اسپری فوم شما افزایش یا کاهش یابد، از جمله:

اندازه سقف

هرچه سقف شما بزرگتر باشد، هزینه هر فوت مربع کمتر خواهد بود. این به دلیل راه اندازی ایمنی و هزینه‌های سربار است که به هر سقفی وارد می‌‌شود.

وضعیت سقف موجود شما

یکی از بهترین مزایای اسپری فوم نسبت به سایر سیستم‌های سقف این است که همیشه پارگی را به حداقل می‌رساند. در بیشتر موارد، فوم اسپری را می‌توان دقیقاً روی سقف موجود نصب کرد.

چند موردی که که ممکن است رخ دهد:

اگر قبلاً دو سیستم پوششی سقف نصب کرده اید، حداقل یک سیستم پوششی سقف باید قبل از نصب هر سیستم سقفی دیگر از جمله فوم اسپری به طور کامل برداشته شود. هیچ سیستم سقفی را نباید روی عایق مرطوب نصب کرد. اگر عایق مرطوب دارید، قبل از نصب سیستم پوششی سقف دیگری، باید آن را برداشته و تعویض کنید. این می‌تواند ۵٪ یا ۱۰۰٪ سقف شما باشد.

یک سقف فوم اسپری باید روی یک سیستم سقف موجود کاملاً چسبیده نصب شود. اگر سقف موجود شما به طور کامل نچسبیده است، ممکن است قبل از نصب فوم اسپری ابتدا یک تخته روکش نصب شود.

ضخامت اسپری فوم

هر چه محصول بیشتری برای سقف شما استفاده شود، هزینه آن بیشتر خواهد بود. فوم اسپری باید حداقل با ضخامت ۱ اینچ نصب شود تا عمل کند و عملکرد مناسبی داشته باشد. با این حال، اکثر سقف‌ها به ضخامت بیش از ۱ اینچ نیاز دارند.

شاید از خود بپرسید که چرا برخی از سقف‌ها به فوم اسپری بیشتری نسبت به بقیه نیاز دارند؟

سقفی که باید به طور کامل تا عرشه برداشته شود، طبق قوانین ساختمان به عنوان “ساختمان جدید” در نظر گرفته می‌شود. این به این معنی است که حداقل نیاز R-value وجود دارد. از آنجایی که فوم اسپری دارای میانگین R-value 6.5 در هر اینچ ضخامت است، حدود ۴ اینچ فوم اسپری باید نصب شود.

هر چه مقدار R-value بیشتری داشته باشید، گرما/سرمای بیشتری در ساختمان شما باقی می‌ماند و از پشت بام تبادل دمایی وجود ندارد. این کار هزینه‌های انرژی شما را کاهش می‌دهد و بار روی واحدهای HVAC شما را کاهش می‌دهد.

یکی از بهترین مزایایی که فوم اسپری نسبت به سایر سیستم‌های سقف دارد این است که فوم اسپری به صورت مایع اعمال می‌شود. این بدان معناست که افزودن شیب بسیار آسان است. فقط ماشه را بکشید و محصول بیشتری را پاشش کنید. سایر سیستم‌های سقف نیاز به برش غشاء و ایجاد شیب با تخته‌های عایق دارند که زمان بر و پرهزینه است.

برخی از ساختمان‌ها از جمله شرکت‌های فناوری اطلاعات و کارخانه‌های شیمیایی، در مورد کنترل آب و هوا سخت‌گیرانه‌تر هستند. این ساختمان ها نسبت به مشاغل معمولی از سرمایش/گرمایش بیشتری استفاده می‌کنند. در این حالت ممکن است مقدار R بالاتری مورد هدف قرار گیرد که به مقدار بیشتری فوم اسپری نیاز دارد.

ضخامت پوشش

پس از نصب فوم اسپری، یک پوشش محافظ “الاستومری” باید نصب شود. پوشش‌ها از فوم اسپری در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کنند که می‌تواند کف را تخریب کند. رایج ترین پوشش الاستومری سیلیکون است.

دسترسی به پشت بام

تمام سقف های تجاری مسطح نیستند. روی همه سقف‌ها نمی‌توان راه رفت. زمانی که پیمانکار شما دسترسی محدودی به پشت بام داشته باشد ممکن است هزینه‌های اضافی رخ دهد. ارتفاع و فواصل سقف می‌تواند بر هزینه نصب شما تأثیر بگذارد. سقف‌های شیب‌دار اغلب پیمانکاران را ملزم می‌کند که از بالابر یا چرخ دنده‌های راپل برای نصب استفاده کنند. ممکن است پیمانکاران برای جابجایی خدمه و تجهیزات نیاز به اجاره تجهیزات حمل و نقل مانند جرثقیل یا بالابر مسافر داشته باشند.

۴ روشی که یک سقف اسپری فوم پلی یورتان می‌تواند در کسب و کار شما صرفه جویی کند

هزینه‌های نصب

SPF به سادگی به طور مستقیم به سیستم سقف موجود اعمال می‌شود. این باعث صرفه جویی در هزینه شما از طریق کاهش زمان پیمانکاری و هزینه‌ی دفع زباله می‌شود.

بهره وری انرژی

سقف SPF موانع حرارتی، هوا و رطوبت را برای ارائه بالاترین مقدار R-value در هر اینچ ایجاد می‌کند، که به این معنی است که مواد عایق بهتری برای ساختمان فراهم می‌کنند.

سقف بازتابی

رنگ روشن اشعه ماوراء بنفش را منعکس می‌کند و تا ۳۵ درصد در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی می‌کند، زیرا نیازی به تهویه هوا برای خنک نگه داشتن امکانات ندارند.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری

برای تمدید ضمانت سقف SPF می‌توان از پوشش سیلیکونی استفاده کرد

سقف عایق کاری شده با اسپری فوم پلی یورتان، با صرفه جویی در انرژی و افزایش طول عمر سقف به سرعت هزینه اولیه را جبران می‌کند.


گردآوری و ترجمه: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر – اعظم مواساتی

منابع:

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *