انواع رزین اپوکسی

انواع رزین اپوکسی

انواع رزین اپوکسی

در این مطلب به بررسی چند نمونه از انواع رزین اپوکسی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع رزین اپوکسی برای قالب گیری

رزین های قالب گیری اپوکسی تحول نوینی در ساخت قالب ها، مادر قالب ها و کپی برداری آسان و سریع از قطعات پیچیده به وجود آورده و از سوی دیگر مشکل تولید قطعات با تیراژ کم که با هزینه های گزاف قالب های فلزی ساخته می شود را برطرف نموده است.
امکان کپی برداری 100 درصد از پیچیده ترین قطعات به ساده ترین و کم هزینه ترین روش از ویژگی های منحصر به فرد رزین قالب گیری اپوکسی می باشد. از دیگر مزایای این رزین ها، وزن کم، قابلیت مصرف به همراه پرکننده ها و الیاف آلی و معدنی و مقاومت شیمیایی بسیار بالا می باشد.

رزین اپوکسی برای سنگ‌های ساختمانی

یکی دیگر از کاربردهای رزین اپوکسی، استفاده جهت ترمیم و تقویت سنگ های مرمر و مرمریت، در کارخانجات تولید و فرآوری سنگ است. سنگ پس از اره شدن به صورت صفحاتی با ضخامت های مختلف در می آید و پشت و روی هر صفحه پر از خلل و فرج و ترک های مویی است که در فرآیند ساب و کالیبره کردن باعث گسستگی و جدا شدن سنگ می شود. با پر کردن این منافذ با استفاده از رزین اپوکسی، سنگ را تقویت نموده و عدم نفوذپذیری و استحکام سنگ را بالا می برند.

یکی از دلایلی که کارخانجات سنگ از پلی استر که مقاومت و دوام کمتری نسبت به رزین اپوکسی دارد، استفاده می نمایند، زود خشک شدن پلی استر نسبت به اپوکسی است. که شرکت مکرر این مشکل را نیز برطرف کرده و رزین اپوکسی سنگ با حداقل زمان خشک شدن را تولید و به این صنعت ارائه می نماید.

رزین اپوکسی برای ساخت قطعات کامپوزیتی

در قطعاتی که به دلیل ابعاد بالا در ساخت آن، امکان استفاده از قالب های فلزی نیست، ساخت قطعات به روش فایبرگلاس با استفاده از رزین های اپوکسی، به دلیل ارزان و ساده تر بودن، بسیار کاربردی می باشد. از این روش در صنایع مختلفی مانند تجهیزات شهربازی، ساخت بدنه خودروهای سنگین، شناورهای آبی، پره توربین های بادی، کاور تجهیزات پزشکی و صنعتی، ماکت های تبلیغاتی، نمای دکوراتیو ساختمان، صنعت هوا و فضا و مبلمان شهری، استفاده می گردد.


واحد اپوکسی شرکت مواد مهندسی مکرر، مفتخر به تولید رزین اپوکسی با مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی همچون تنش، کشش و ضربه و دارای خاصیت واترپروف است.


گردآوری و ترجمه: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر

منبع:

buildingwithchemistry.org

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *