خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

افزایش کارایی و عملکرد رنگ توسط شرکت clarinet از طریق افزایش (Open Time) لاک‌های پلی یورتان

یک شرکت شیمیایی تخصصی به نام clarient، در 29 ژوئن 2023، مجموعه‌ای از عوامل مرطوب کننده (wetting) و پراکنده کننده (dispersing) را ارائه کرد که به سازندگان پوشش‌ها این امکان را می‌دهد که زمان (open time) (مدت زمانی که طی آن لاک می‌تواند قبل از شروع به خشک شدن و تشکیل یک لایه جامد، اصلاح شود) را درلاک‌های پلی یورتان خود افزایش دهند.

این شرکت توانست برای سیستم‌های مبتنی بر آب، این مدت زمان را طولانی‌تر کند. هر چه این مدت زمان بیشتر باشد، انعطاف پذیری بیشتری در استفاده از لاک ایجاد می‌شود و دستیابی به یک محصول دلخواه را آسان‌تر می‌کند.                                                                                      

Clariant از دو روش جدید در صنعت خود برای ارزیابی افزودنی در سیستم رنگ با استفاده از اندازه‌گیری‌های سریع و تکرارپذیر استفاده کرده است که از عدم دقت ارزیابی بصری و تکرارپذیری پایین روش‌های استاندارد فعلی صنعت جلوگیری می‌کند و علاوه بر افزایش(open time) لاک‌های پلی یورتان، عوامل مرطوب کننده (wetting) و پراکنده کننده (dispersing)  نیز امکان حل چندین مشکل را در یک زمان به فرمولاتورها ارائه می‌دهند.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

روش جدید اتصال عرضی برای پلی یورتان‌های مبتنی بر آب waterborne polyurethane  (wpu)

محققین، یک استراتژی جدید از اتصال عرضی برای پلی یورتان‌های مبتنی بر آب با استفاده از دی برومید به عنوان یک اتصال دهنده و 1،1،3،3-تترامتیل گوانیدین (TMG) به عنوان یک محرک استری ارائه دادند.

نتایج نشان می‌دهد که جذب آب فیلم‌های WPU که دارای این فرایند اتصال عرضی می‌باشند، تا حد زیادی کاهش می‌یابد، خاصیت آبگریزی به طور قابل‌توجهی بهبود پیدا می‌کند و خواص مکانیکی نیز تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

پلی یورتان مبتنی بر آب (WPU) یک ماده بی خطر برای محیط زیست با عملکرد عالی و استفاده گسترده می‌باشد. با این حال، به دلیل گروه‌های آبدوست ذاتی آن، مانند کربوکسیل، خواص ضد آب و مکانیکی فیلم‌های آن به طور جدی تحت تاثیر قرار گرفته است.

برای رفع این معضل، محققان، یک روش اتصال عرضی جدید را با استفاده از دی برومید تجاری شده به عنوان یک اتصال دهنده و 1،1،3،3-تترا متیل گوانیدین (TMG) به عنوان یک محرک استریفیکاسیون پیشنهاد کرده اند تا گروه‌های کربوکسیل پلی یورتان و دی برومید موجود در آب را تحت استریفیکاسیون قرار دهند. واکنش اتصال عرضی، محتوای گروه‌های کربوکسیل را کاهش می‌دهد و در عین حال متوجه اتصال عرضی فیلم‌های WPU نیز می‌شود.

این روش اتصال عرضی، مزایایی از جمله صرف هزینه کم، سهولت عملکرد، راندمان اتصال عرضی بالا و شرایط واکنش ملایم را ارائه می‌دهد.

این تحقیق در Progress in Organic Coatings، جلد 181، برای ماه آگوست 2023 منتشر خواهد شد.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

دستیابی به پوشش پلی یورتان اصلاح شده با عملکرد خود ترمیم شونده

طی یک مطالعه جدید، یک پوشش پلی یورتان اصلاح شده با عملکرد خود ترمیمی از طریق واکنش بین پلی تتراهیدروفوران (PTMG)، 2،4-تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) و α-لیپوئیک اسید ایجاد شد. طبق تصویر، محافظت و پایداری بالایی در برابر خوردگی سطح مسی در یک محیط خورنده نشان داده شده است.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

پوشش مورد نظر با( scanning electron microscope) SEM  و (Fourier transform infrared)FTIR مورد سنجش و بررسی قرار گرفت.

در این آزمایش، حفاظت از پوشش مورد نظر برای مس در محلول 3 درصد وزنی NaCl با اندازه‌گیری‌های الکتروشیمیایی و آزمایش‌های خود ترمیم سطحی مورد بررسی قرار گرفت که محافظت بالا و خود ترمیمی خوبی را  ارائه کرد.

این مطالعه در Journal of Coatings Technology and Research، جلد 20، شماره 2، مارس 2023 منتشر شده است.

کشف روشی جدید برای تولید پوشش‌های آنتی استاتیک و آنتی باکتریال پلی یورتان‌های دو جزئی

طی این روش، امولسیون هیدروکسیل آکریلات، ابتدا با پلیمریزاسیون امولسیونی دانه دار نیمه پیوسته (semicontinuous seeded emulsion polymerisation) تهیه شد و سپس با افزودن نانوکامپوزیت‌های سه تایی پلی آنیلین (PANI)/Cu/ZrO2، پوشش‌های کامپوزیت پلی یورتان دو جزئی با خواص ضد الکتریسیته ساکن و ضدباکتریایی با پلی ایزوسیانات اصلاح شده آبدوست (Hydrophilic) بدست آمد.

نتایج آزمایش نشان داد که افزودن نانوکامپوزیت‌های سه تایی باعث افزایش خواص آنتی استاتیک، آنتی باکتریال، ضد خوردگی و مکانیکی پوشش‌های پلی یورتان دو جزئی شد. دمای تجزیه اولیه از 200 به 225 درجه سانتیگراد افزایش یافت و استحکام کششی 44.4٪ افزایش یافت. همچنین استحکام  مکانیکی، چسبندگی، انعطاف پذیری و براقیت پوشش‌ها نیز افزایش پیدا کرد.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

تأثیر پرکننده‌های مبتنی بر زباله‌های زیستی بر خواص مکانیکی و آتش‌سوزی فوم‌های پلی‌یورتان سخت

تاکید روزافزون بر چرخه اقتصادی محصولات بازیافت شونده، باعث ایجاد فوم‌های پلی یورتان سخت و سازگار با محیط زیست(rigid polyurethane foams) (RPUF)  شده است.

طی این روش، فوم‌های پلی یورتان با افزودن پرکننده‌ها مانند پوسته آفتابگردان، پوست برنج و پوست گندم سیاه در نسبت‌های وزنی مختلف (5 %وزنی، 10 %وزنی، 15 %درصد وزنی) تغییر یافتند.

هدف از این مطالعه بررسی تأثیر پرکننده‌های زیستی بر ساختار، خواص مکانیکی و خواص حرارتی و همچنین پایداری ابعادی، جذب آب و چگالی ظاهری فوم‌های پلی یورتان سخت بود.

نتایج به‌دست‌آمده نشان داد که فوم اصلاح‌شده با این نوع پرکننده‌ها، در مقایسه با فوم مرجع که حاوی پرکننده‌ها نبود، چگالی ظاهری بالاتر (38-51 kg⋅m-3) ، جذب آب کمتر (18-32٪)  و مقاومت فشاری بالاتری(50-90 کیلو پاسکال) را نشان می‌دهد. همچنین رفتار مقاومت در برابر شعله و آتش کامپوزیت تولید شده با استفاده از کالریمتر مخروطی بررسی شد که فوم حاوی 5 درصد وزنی پوسته برنج، بیشترین مقاومت را در برابر آتش نشان داد. نتایج به‌دست‌آمده نشان‌دهنده امکان معرفی پرکننده‌های زیستی به مواد پلی‌یورتان جهت افزایش خواص مواد می‌باشد.

خبرنامه پلی یورتان دوره جدید شماره سوم

پلی یورتان ترموپلاستیک

برای مطالعه این مقاله در مکرر بلاگ، اینجا کلیک کنید.

روند قیمتی، عرضه و تقاضای پتروشیمی کارون خرداد 1402

روند قیمتی، عرضه و تقاضای پتروشیمی کارون خرداد 1402

روند قیمتی، عرضه و تقاضای پتروشیمی کارون تیر 1402

روند قیمتی، عرضه و تقاضای پتروشیمی کارون تیر 1402

روند قیمت های جهانی

MDI

Pure MDI

نمایشگاه های داخلی برگزار شده در مرداد ماه

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

12/5/1402 لغایت 15/5/1402

هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات لوازم و مجموعه های خودرو

22/5/1402 لغایت 25/5/1402

نمایشگاه های خارجی پیش رو

نمایشگاه فوم و پلی یورتان خاورمیانه

ارائه آخرین فن آوری‌ها و راه حل‌های تامین کنندگان کلیدی صنعت فوم پلی یورتان

زمان برگزاری: سه شنبه ( 5 سپتامبر 2023 ) -پنج شنبه (7 سپتامبر 2023) (9صبح تا 5 بعد از ظهر)

مکان برگزاری: مرکز تجارت جهانی دبی، خیابان شیخ زاید، امارات متحده عربی

نمایشگاه بین المللی صنعت پلی یورتان استانبول

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت پلی یورتان استانبول (Putech Eurasia 2023) از تاریخ 12 الی 14 مهرماه 1402 در مرکز تجارت جهانی (ifm)  شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می‌گردد.

این رویداد به عنوان بزرگترین گردهمایی پلی یورتان و کامپوزیت اوراسیا، خود را برای حضور سه روزه متخصصان صنعت از سراسر جهان آماده می‌نماید.

 در این نمایشگاه محصولات پلی یورتان، ماشین آلات و تجهیزات پلی یورتان، پوشش‌ها و چسب‌های پلی یورتان و کاربردهای پلی یورتان به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه پلی یورتان استانبول شرکت‌ها را به مدت سه روز از سراسر جهان برای بهره مندی حداکثر از فرصت‌ها و روابط تجاری جدید گرد هم می آورد.
بازدیدکنندگان امکان آشنایی با محصولات جدید، مشاهده و تجربه تجهیزات و فناوری‌های جدید تولید را خواهند داشت.

این نمایشگاه برای صاحبان و فعالان در صنایع و تجهیزات سنگین، صنایع آلومینیوم، تولیدکنندگان وسایل برقی بزرگ از جمله یخچال و ماشین لباسشویی، صنایع سیم پیچی، صنایع آهن و فولاد، صنایع هوا و فضا، صنعت خودرو، صنایع مبلمان فلزی، صنایع سرامیک، صنایع نساجی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی قابل استفاده می‌باشد.  

همزمان با نمایشگاه‌های پلی یورتان استانبول(Putech Eurasia 2023)، نمایشگاه‌های زیر در روزهای 04 الی 06 اکتبر 2023 در مرکز نمایشگاهی (IFM) استانبول برگزار می‌گردد.

نمایشگاه صنعت فوم استانبول(Foam Eurasia 2023)

نمایشگاه صنعت فوم اوراسیا استانبول (Foam Eurasia 2023) در روزهای 12 الی 14 مهرماه 1402 در مرکز تجارت جهانی(ifm) شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می‌گردد.

“این نمایشگاه، متخصصان صنعت را از سراسر جهان در مرکز نمایشگاه استانبول در تاریخ ۰۶-۰۴ اکتبر ۲۰۲۳ گرد هم می‌آورد.

صنعت فوم، از مهم‌ترین ورودی‌های خودروسازی، مبلمان، ساخت و ساز، تشک، ورزش، بسته‌بندی و فرآیندهای تولید تجهیزات پزشکی است.

متخصصان و بازدیدکنندگان صنعت قادر خواهند بود در نمایشگاه فوم اوراسیا به جدیدترین راه حل‌ها در مورد فوم سخت و انعطاف پذیر دسترسی داشته باشند و فرصتی منحصر به فرد برای ارائه آخرین نوآوری ها و فناوری ها در تولید فوم، پیگیری روندهای بازار و برقراری ارتباط با متخصصان صنعت فراهم خواهد شد.

نمایشگاه چسب و باندینگ اوراسیا- استانبول  (Adhesive and Bonding Eurasia 2023) 

نمایشگاه چسب و باندینگ اوراسیا در روزهای 12 الی 14 مهرماه 1402 در مرکز تجارت جهانی(ifm) شهر استانبول کشور ترکیه برگزار می‌گردد.

نمایشگاه چسب شامل کلیه محصولات چسب تولید شده با استفاده از مواد شیمیایی مختلف است که مورد نیاز مردم چه در صنعت و چه در زندگی روزمره می باشد.
ارزش افزوده ایجاد شده توسط شرکت‌های تولید کننده چسب، جایگاه مهمی در اقتصاد دارد، از یک بسته کوچک گرفته تا یک خودرو.
افزایش تقاضا برای محصولات با تکنولوژی بالا، به ویژه در پنج سال اخیر، منجر به افزایش رقابت با سایر کشورها و به موازات آن، تولید محصولات با کیفیت بالاتر و رقابتی در این صنعت شده است.

در این نمایشگاه، فناوری‌های جدید، محصولات نوآورانه، مطالعات تحقیق و توسعه و نوآوری‌های تولید به نمایش گذاشته می‌شود. این مهم ترین رویدادی خواهد بود که در آن کیفیت و رقابت پذیری محصولات این بخش در این پلتفرم جهانی برای بازدیدکنندگان حرفه ای از داخل و خارج از کشور به منصه ظهور خواهد رسید.


گردآوری و تالیف در واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *