هاردنر رزین پلی استر TGIC

هاردنر رزین پلی استر TGIC

هاردنر رزین پلی استر TGIC

تعریف و ویژگی‌های هاردنر رزین پلی استر TGIC

تری گلیسیدیل ایزوسیانورات TGIC (1،3،5-Triglycidyl Isocyanurate) یک اکسید هتروپلی حلقه ای و یک ترکیب پلی اپوکسید کریستالی مبتنی بر ایزوسیانورات است است، با مقاومت حرارت  خوب، چسبندگی و خواص عالی و مقاومت در برابر دمای بالا.

هاردنر رزین پلی استر TGIC یک عامل پخت برای سیستم های پوشش های پودری است که همراه با رزین های پلی استر کافی سیستم‌های پوششی را با دوام و خواص مکانیکی خوب در فضای باز، جریان عالی و براقیت بالا ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های این ماده در جدول زیر بیان شده است:

شکل ظاهریگرانول یا پودر سفید رنگ
محدوده ذوب۹۰ تا ۱۲۵ درجه سانتیگراد
معادل اپوکسی< ۱۱۰
ویسکوزیته (در ۱۲۰ درجه سانتیگراد)<  CP ۱۰۰
اپی کلروهیدرین< ppm۵۰
مواد فرار< ۱٪
کلرکمتر از ۱.۵٪

هاردنر رزین پلی استر TGIC که به صورت پودر سفید رنگ است، به عنوان عوامل پخت پوشش های پودری مانند کربوکسیل پلی استر و رزین کربوکسیل اکریلیک استفاده می‌شود. TGIC با خلوص بالا را می‌توان برای ساخت لمینت‌های عایق الکتریکی، چسب‌ها، تثبیت کننده‌های پلاستیک و غیره استفاده کرد. به دلیل ماهیت شیمیایی بسیار پایدار، پایداری خوبی در آب و هوا ایجاد می‌کند. واکنش پذیری از طریق گروه‌های اپوکسید عملکردی آزاد آن زمانی که با رزین های حاوی گروه های کربوکسیل به عنوان پلی استرهای اشباع ترکیب می‌شود، ایفای نقش می‌کند.

مکانیسم پخت پوشش پودری پلی استر  TGIC (هاردنر رزین پلی استر TGIC) به این صورت است که رزین پلی استر حاوی گروه های کربوکسیل واکنش افزودن حلقه باز را با گروه های گلیسیدیل TGIC انجام می‌دهد تا به اتصال عرضی و پخت فیلم دست یابد. به دلیل عدم تولید  مواد فرار در طول واکنش پخت فیلم، با پوشش پودر پلی استرTGIC  می‌توان فیلم ضخیم غیر متخلخل ساخت.

TGIC یک ترکیب حلقوی چند اکسیژنی است. ساختار اپوکسی پایدار آن مشخص می‌کند که پلی استر پخت فیلم دارای مقاومت عالی در برابر آب و هوا است. مقاومت عالی در برابر آب و هوای پوشش‌های پودری پلی استرTGIC ویژگی‌های آن را در فضای باز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌دهد.

TGIC سازگاری خوبی با پلی استرهای کربوکسیل دارد که متعلق به پلیمرهای انیدرید اسید ترفتالیک- نئوپنتیل گلیکول-تریملیتی هستند.

هاردنر رزین پلی استر TGIC

گردآوری، تالیف و ترجمه: واحد تولید محتوای گروه صنعتی مکرر – اعظم مواساتی

منابع:

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *