رزین آلکید لانگ

رزین آلکید لانگ

رزین آلکید لانگ

رنگ، ترکیبی از رزین، پیگمنت، حلال و مواد افزودنی می باشد. مهترین و بیشترین جزء رنگ، رزین یا بایندر است که کلیه خواص رنگ اعم از چسبندگی، قلم خوری، مقاومت و حفظ پیگمنت را شامل می شود.

رزین ها انواع مختلفی از جمله رزین آلکید ، رزین پلی یورتان ، رزین آکریلیک ، رزین پلی استر و … دارند. رزین های آلکیدی خود به سه دسته تقسیم بندی می شوند :

1) رزین آلکید لانگ اویل یا بلند روغن (Long Oil)

2) رزین آلکید مدیوم اویل یا متوسط روغن (Medium Oil)

3) رزین آلکید شورت اویل یا کوتاه روغن (Short Oil)

رزین آلکید لانگ اویل بر پایه اسیدهای چرب گیاهی مانند سویا، آفتاب گردان، کلزا و … است. آلکید لانگ اویل در تولید رنگ های ساختمانی، نما، رنگ های دکوراتیو و ضد زنگ کاربرد دارد. رزین لانگ در واقع استر شدن اسید با الکل است. طول روغن رزین لانگ  باعث قلم خوری خوب و پوشش مناسب می شود.

رزین آلکید لانگ به دلیل عدم شکنندگی و چسبندگی مناسب برای رنگ های ساختمانی و ضد زنگ ها نسبت به سایر رزین ها ارجحیت دارد. رزین آلکید لانگ اویل به دلیل استفاده اسید چرب های خشک شونده، در مجاورت خشک کن های فلزی و اکسیژن ، به راحتی در دمای محیط خشک می شود. به همین دلیل رزین های لانگ اویل به رزین های هوا خشک نیز معروف هستند.

رزین لانگ اویل به دلیل حفظ براقیت علاوه بر تولید رنگ های نیمه براق، نیمه مات و مات برای رنگ های براق گزینه بسیار مناسبی است.

رزین آلکید لانگ عمدتا دارای طول روغنی بین 56 تا 62 درصد است.
رزین لانگ قابلیت حلال پذیری مناسب در حلال های آلیفاتیک دارد.   

 شرکت مواد مهندسی مکرر با به کارگیری تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته یکی از بزرگترین تولید کنندگان رزین آلکید لانگ اویل است. کارخانه شرکت مواد مهندسی مکرر با جذب و به کارگیری نیروهای متخصص و کارآمد، انواع مختلفی ار رزین لانگ را تولید کرده و در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رساند.

صادرات در بخش رزین آلکید لانگ اویل به کشورهای عراق، ترکیه ، افغانستان و … انجام می شود.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *